این نمایشگاه از امروز به مدت یک هفته از ساعت هشت صبح تا ۱۲ ظهر برای بازدید عموم واقع در میدان امام خمینی( ره )،بلوار دانشگاه سالن نمایشگاه حوزه هنری استان مازندران دایر است.
کد خبر: ۸۶۰۹۱۱
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۷ 10 June 2020

ایرنا- نمایشگاه خوشنویسی الهی نامه " علامه حسن زاده آملی " در قالب ۲۰ تابلو امروز ( چهارشنبه ) با حضور نماینده ولی فقیه در مازندران در ساری گشایش یافت.

این نمایشگاه از امروز به مدت یک هفته از ساعت هشت صبح تا ۱۲ ظهر برای بازدید عموم واقع در میدان امام خمینی( ره )،بلوار دانشگاه سالن نمایشگاه حوزه هنری استان مازندران دایر است.

این نمایشگاه در قالب ۲۰ اثر هنری حاصل تلاش ۴۰ هنرمند خوشنویس و نگارگر استان مازندران است که جملات الهی نامه حضرت علامه حسن زاده آملی را به تحریر در آورده اند.

" الهی جان به لب رسید تا جام به لب رسید " ، الهی یکی نان دارد و دندان ندارد و یکی جان دارد و جانان ندارد شکرت که حسن هم این دارد و ام آن دارد" ، " الهی در بسته نیست ما دست و پا بسته ایم " ، الهی حسن را شیر و پلنگ درد ، با احمق بسر نبرد" ، الهی بدان بر ما حق بسیار دارند چه رسد به خوبان " و " الهی شکرت که توشه ای جز توکّل ندارم" از جمله تابلو های خوشنویسی و نگارگری شده الهی نامه علامه حسن زاده آملی است.

علامه حسن زاده آملی افتخار جهان اسلام است

نماینده ولی فقیه در استان مازندران در مراسم افتتاح این نمایشگاه از علامه حسن زاده آملی به عنوان فخر جهان اسلام نام برد و گفت: این که هنرمندان الهی نامه این استاد و دانشمند جهان اسلام را به صورت تابلو های خوشنویسی در آورده اند ، جای بسی قدر دانی دارد و ستودنی است.

حجت اسلام والمسلمین محمد باقر محمدی لائینی با اظهار این که اثر و موثر بودن فعالیت های هنری همواره مورد توجه ملت بزرگ ایران است، افزود: بکارگیری هنر در ترویج معارف دینی و حکمت الهی می تواند بسیار اثر گذار تر باشد و جامعه امروز جهان به چنین هنرهایی از جنس حکمت الهی دارد.

وی الهی نامه علامه حسن زاده آملی گوارا و شیرین توصیف کرد و گفت: قرآن مجید نیز بک کتاب هنری است و همواره با خط های مختلف هنری تجدید چاپ و منتشر می شود.

امام جمعه شهرستان ساری با اشاره به این که امروز همه قشر های جامعه ایران جهادی عمل می کنند و هنرمندان نیز از این قافله عقب نیستند، گفت: امروزه جهاد جامعه پزشکی و کادر بهداشت و درمان در مقابله با ویروس کرونا ، جهاد عمومی دفاع از حریم و ولایت فقیه ، مبارزه جهادی با فساد و اختلاس گران نمونه های بارز جهاد در کشور است.

محمدی لائینی ملت ایران را هنرمند و هنر ورز دانست و ادامه داد: خوشنویسی و نگارگری همواره از هنرهای محبوب و دوست داشتنی جامعه ایران ما است ولی متاسفانه این هنر در مشق امروز دانش آموزان در مدارس بسیار کم رنگ شده است.

وی خط زیبا را مصداق هنرمندی در جامعه دانست و اظهار داشت: امروز جامعه به علم و حکمت نیاز دارد و زندگی بدون حکمت بی معنا است ، خداوند متعال حکمت را خیر کثیر می داند و سر آغاز حکمت شکر خداست و این حکت باید در زندگی جامعه جمهوری سالامی ایران همواره جاری شود.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار