کد خبر: ۸۶۱۳۷۷
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۴ 11 June 2020

 

گروه استان‌ها- رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: از ابتدای شیوع این بیماری در گیلان تا امروز بیش از ۱۲ هزار نفر در بیمارستان‌های گیلان به‌دلیل ابتلا به کرونا بستری شدند که بسیاری از آنان مرخص شدند.

 
خبر خوش کرونایی / بیشتر بیماران مبتلا به کرونا از بیمارستان‌های گیلان مرخص شدند

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، ارسلان سالاری صبح امروز در مراسم تقدیر از پزشکان و کادر درمان استان گیلان ضمن قدردانی از زحمات این مدافعان سلامت در عرصه مقابله با کرونا اظهار داشت: به روح شهدای سلامت که در راه درمان مردم جان خود را از دست دادند درود می‌فرستیم و از رهبر معظم انقلاب نیز بابت حمایت‌های معنویشان از کادر درمان تشکر می‌کنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به تهیه وسایل و تجهیزات حفاظت شخصی در داخل و خارج استان گفت: از کادر درمان و همچنین کادر خدمات بیمارستان‌ها تشکر می‌کنم که با وجود تمام مشکلات در حوزه بهداشت و درمان و کمبودها به‌خوبی خدمات ارائه دادند و از مدیران نظامی و انتظامی، گروه‌های جهادی، سپاه و بسیج و همینطور مردم استان و مسئولان بابت همراهی‌هایشان تشکر می‌کنم.

سالاری با اشاره‌ به غربالگری و تب سنجی بیش از 80 هزار نفر در مبادی ورودی استان در ابتدای شیوع این بیماری عنوان کرد: در ابتدا در وضعیت خوبی نداشتیم و حتی شاهد تجمع مردم در ورودی بیمارستان‌ها بودیم و کمبود اقلام بهداشتی نیز مشهود بود و بیش از 400 پزشک و 400 پرستار و 3 هزار و 500 بهورز در بخش‌های مختلف خدمات ارائه می‌دادند که هزار و 200 نفر نیز بیمار شدند.


وی حجم افراد مراجعه‌کننده به بیمارستان‌ها در اوایل شیوع کرونا را مورد اشاره قرار داد و افزود: از ابتدای شیوع این بیماری تا امروز بیش از 12 هزار نفر در بیمارستان‌های گیلان بستری شدند که افراد زیادی ترخیص شدند و در بیش از 40 مرکز درمانی استان به‌صورت سرپایی خدمات غربالگری انجام می‌داد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه بیش از 75 درصد ظرفیت بیمارستان‌های خصوصی گیلان به درمان بیماران کرونایی اختصاص پیدا کرد و بیمارستان‌هایی نظیر بیمارستان رازی رشت نیز کلاً به این امر اختصاص پیدا کرد گفت: اگر رشادت‌ها و تلاش کادر درمان نبود مردم بیشتری جان خود را بر اثر ابتلا به این بیماری از دست می‌دادند.

سالاری با اشاره به موفقیت استان گیلان در اجرای طرح بسیج ملی مقابله با کرونا با همکاری سپاه و بسیجیان ابراز داشت: در این مدت برخی اضافه‌کاری‌های همکارانمان در بخش درمان را پرداخت کردیم و همینطور جزو نخستین استان‌هایی بودیم که آزمایشگاه تشخیص کرونا در استان راه‌اندازی کردیم.

وی‌، افزایش تخت‌های آی سی یو در برخی بیمارستان‌ها و همچنین خریداری 14 دستگاه اکسیژن‌ساز برای بیمارستان‌ها را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: اغلب این دستگاه‌های اکسیژن‌ساز وارد استان شده و مابقی نیز به‌ زودی وارد می‌شود و بیمارستان تالش در این ایام راه‌اندازی شد و بیمارستان لنگرود نیز با تامین اعتبار 25 میلیارد تومان تجهیز شد.

سالاری با اشاره به پیش‌بینی مرکز اورژانس پشتیبان بخش درمان در لاکان رشت گفت: راه‌اندازی دستگاه سی تی اسکن در بیمارستان رودبار و تهیه بیش از 250 تخت، 100 دستگاه ونتیلاتور و بیش از 850 قلم تجهیزات و امکانات درمانی اعم از رادیولوژی، دستگاه شوک و سایر وسایل موردنیاز بیمارستان‌ها با کمک وزارت بهداشت و درمان و همچنین سازمان برنامه و بودجه در این ایام تهیه شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان به ضرورت ارتقاء زیرساخت‌های بهداشت و درمان این استان تاکید کرد و افزود: با همفکری، همدلی و کمک مسئولان کشور و استان در راستای ارتقاء حوزه بهداشت و درمان و زیرساخت‌های این حوزه در استان گام برمی‌داریم و از خدمات بسیج، سپاه پاسداران و تمام کادر درمان نیز تشکر می‌کنم.

به گزارش تسنیم، در پایان از زحمات کادر درمان استان گیلان که در این‌ ایام در بیش از 35 بیمارستان استان مشغول ارائه خدمات درمانی بودند تقدیر به‌عمل آمد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار