معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قم گفت: اقدامات شهرداری با رعایت حساسیت‌های کمیسیون ماده ۵ جهت عدم‌تغییر کاربری فضای سبز و واگذاری اراضی با کاربری فضای سبز قابل‌توجه بوده و استان اجازه تغییر کاربرهای باغات سطح شهر را نمی‌دهد.
کد خبر: ۸۶۱۵۰۰
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۱:۵۳ 12 June 2020

به گزارش تابناک قم، محسن بهشتی در جلسه هم‌اندیشی روز محیط‌ زیست که در سالن کرامت استانداری قم برگزار شد با اشاره به حوزه فعالیت‌های محیط‌زیست اظهار داشت: با همکاری که بین سازمان حفاظت محیط‌زیست استان و سایر ارگانها وجود دارد حوزه فعالیت‌های اقتصادی و عمرانی در کنار رعایت مسائل زیست‌محیطی با کمترین آسیب در حال پیگیری و شکوفایی است.

وی قانون هوای پاک را قانونی توسعه‌یافته دانست و افزود: این قانون در قالب ماده 11 توانست سردرگمی بسیاری از فعالان حوزه اقتصاد و کشاورزی را حل کرده و مسائل و مشکلات با رویکردی همه‌جانبه نگر بررسی می‌شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قم رویکرد استان را در حوزه پسماند مثبت ارزیابی نکرد و گفت: باوجود اقدامات خوب شهرداری برای تفکیک زباله از مبدأ اما هنوز برای رسیدن به نقطه مطلوب راه طولانی در پیش است.

وی مشارکت مردم را در مدیریت پسماند استان مهم خواند و ادامه داد: امیدواریم با تصمیمات درست مدیریت پسماند و همکاری مردم شاهد اتفاقات خوبی در این حوزه بوده تا با آسیب کمتر محیط‌زیست مواجهه باشیم.

بهشتی دغدغه‌های سازمان محیط‌زیست را در حوزه معادن نیز موردتوجه قرارداد و تصریح کرد: مسائل و چالش‌های معادن در استان علاوه بر شورای عالی معادن به دستور استاندار قم در کمیته‌ای ذیل این شورا بررسی‌شده و در صورت نیاز بازدیدهای لازم به عمل می‌آید.

وی افتتاح تصفیه‌خانه شماره دو استان قم را با حضور وزیر نیرو اتفاقی خوب برای استان دانست و خاطرنشان کرد: ساخت و افتتاح تصفیه‌خانه شماره دو قم در جهت ارتقا مسائل زیست‌محیطی بوده که خوشبختانه با پیگیری‌های استاندار کلنگ زنی آزادراه شهید سلیمانی نیز در جهت بهبود مسائل ترافیکی عبوری انجام شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قم توسعه فضای سبزی شهر قم را نیز اقدامی در جهت بهبود کیفیت‌های زیست‌محیطی شهر قم عنوان کرد و ادامه داد: اقدامات شهرداری با رعایت حساسیت‌های کمیسیون ماده 5 جهت عدم‌تغییر کاربری فضای سبز و واگذاری اراضی با کاربری فضای سبز با حفظ مالکیت دولتی نیز قابل‌توجه است.

وی یکی دیگر از اقدامات کمیسیون ماده 5 را در جهت توسعه فضای سبز بازنگری طرح تفصیلی دانست و خاطرنشان کرد: یکی از دغدغه‌های مهم مدیران شهر و استانی افزایش سرانه فضای سبز شهر بوده و امیدواریم با بازنگری در طرح تفصیلی باعث افزایش سرانه فضای سبز شهر قم شویم.

بهشتی ادامه داد: با توجه به بارندگی‌های دو سال گذشته دریاچه‌ها و تالاب‌های استان قم شرایط مطلوبی داشته و امیدواریم بتوانیم از این سرمایه‌های خدادادی صیانت کرده و شرایط مطلوب آن‌ها را حفظ کنیم.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۶
به نظر من آقایان مسیری را طی می‌کنند که در نهایت به تخریب و کاسته شدن از فضای سبز و طبیعت می‌انجامد. در وبلاگ زیر اشکالات به تفصیل امده
http://haft-cheshmeh.blogfa.com/
آسیب‌شناسی و بررسی روستا و ... 1-4
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار