مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ایلام؛
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ایلام یادآور شد: ۱۶۷ هزار و ۹۲۱ هزار خانوار ایلامی از تسهیلات یک میلیون تومانی کرونا بهره مند شدند که اقساط این وام از یارانه تیرماه آن‌ها به مبلغ ۳۵ هزار و ۱۵۰ تومان در دو سال کسر خواهد شد.
کد خبر: ۸۶۳۶۸۲
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۵ 17 June 2020

به گزارش تابناک ایلام، شکرالله شیرخانی اظهار کرد: دو هزار و ۹۳۷ خانوار ایلامی توسط سازمان هدفمندی یارانه ها برای دریافت بسته های حمایتی شناسایی و بسته های حمایتی بهره مند شدند که بسته های حمایتی برای خانوارهای یک نفره دو میلیون ریال، دو نفره سه میلیون ریال، سه نفره چهار میلیون ریال و پنج نفره و بیشتر شش میلیون ریال در نظر گرفته شده است.

وی یادآور شد: برای واحدهای کسب و کار ۱۲ میلیون تومان، برای واحدهای کسب و کاری که در رسته های تعطیل شده بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا قرار دارند، به ازای هر شاغل ۱۶ میلیون تومان و برای رانندگان مسافربری (خویش فرمای بیمه پرداز) مبلغ شش میلیون تومان تسهیلات تعیین شده است.

وی تصریح کرد: تسهیلات پرداختی با نرخ ۱۲ درصد، دو ساله و با تنفس سه ماهه خواهد بود و فردی که شاغل است و خود را بیکار اعلام کرده از شمول پرداخت تسهیلات خارج می شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ایلام عنوان کرد: سهم استان ایلام از تسهیلات حمایتی ۲۱۶ میلیارد تومان است.

وی یادآور شد: ۱۶۷ هزار و ۹۲۱ هزار خانوار ایلامی از تسهیلات یک میلیون تومانی کرونا بهره مند شدند که اقساط این وام از یارانه تیرماه آن‌ها به مبلغ ۳۵ هزار و ۱۵۰ تومان در دو سال کسر خواهد شد.

وی گفت: تعداد کل ثبت نام کنندگان درخواست بیمه بیکاری در استان هفت هزار و ۷۹ نفر است که از این تعداد چهار هزار و ۷۷۲ نفر مشمول قانون بیمه بیکاری است.

شیرخانی با بیان اینکه پرداختی ها توسط برنامه و بودجه انجام شده است، اظهار کرد: تعداد کارگاه های مشمول تعدیل یا قطع رابطه کاری با مشمولان نیز دو هزار و ۴۱۴ کارگاه است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ایلام یادآور شد: در دو سال اخیر با تلاش های استاندار ایلام و تیم اقتصادی در صنعت نفت، گاز و… فعالیت های زیادی انجام شده و ماحصل آن باعث کاهش بیکاری استان از ۱۷.۲ به ۸.۱ و رتبه هفتم کشوری شده است.

وی اظهار کرد: در سال ۹۱ نرخ بیکاری استان ایلام ۱۷.۶ درصد و رتبه ۳۰ کاهش بیکاری کشور بود که با زحمات استاندار ایلام و برگزاری متعدد جلسات اشتغال این میزان در سال ۹۶ به ۱۱.۳ درصد رسید./ع

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار