مدیرکل کتابخانه های عمومی استان؛
مدیرکل کتابخانه های عمومی استان ایلام گفت: تا کنون هشت هزار و ۴۰۰ نفر در این استان در جشنواره کتابخوانی رضوی شرکت کرده اند.
کد خبر: ۸۶۳۶۸۶
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۰ 18 June 2020

 به گزارش تابناک ایلام؛سمیه حیدری افزود: دهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی از سوی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و با همکاری بنیاد فرهنگی هنری بین المللی امام رضا(ع) و معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در راستای اشاعه و ترویج فرهنگ رضوی و گسترش فرهنگ کتاب‌خوانی برگزار می‌شود.

وی اظهار داشت: این جشنواره با مضامین حضرت امام رضا(ع)، حضرت معصومه( س)، حضرت شاهچراغ(ع) و حضرت امام هادی(ع) و در قالب های مسابقه نقاشی (کودک و نوجوان)، پویش کتابخوان مجازی (کودک، نوجوان، جوان و بزرگسال)، فعالیت گروهی شامل نمایش نامه خوانی، اجرای نمایش و روزنامه کتاب (کودک و نوجوان)، داستان نویسی (جوان و بزرگسال) و چهار گزینه ای (نوجوان و بزرگسال) است.

مدیرکل کتابخانه های عموی استان ایلام با بیان اینکه مهلت شرکت در دهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی تا ۳۱ تیرماه ۱۳۹۹ تعیین شده است، گفت: علاقمندان می‌توانند جهت شرکت در بخش الکترونیک و دریافت فایل کتاب ها به سایت www.samakpl.ir  یا  www.razavi.iranpl.ir  مراجعه کرده و همچنین به منظور دریافت امانی کتاب‌های جشنواره در کتابخانه‌های عمومی سراسر استان حضور یابند.

حیدری بر رشد سرانه مطالعه تاکید کرد و یادآور شد: رسانه، فضای مجازی، آموزش و پروش، مهدهای کودک و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی نقش مهمی در این زمینه دارند.

فرماندار دهلران نیز در این دیدار با بیان اهمیت کتاب و کتابخوانی و تاکید بر ضرورت توسعه فرهنگ مطالعه گفت: توسعه کتابخانه ها و زیرساخت ها از موضوعاتی است که نیازمند توجه هستند.

مجید عسگری افزود: در این شهرستان مرزی تا کنون ۳۵۰ نفر در این جشنواره شرکت کرده اند که تلاش می شود تا پایان مهلت ثبت نام این آمار افزایش پیدا کند.

وی خواستار پرداخت نیم درصد اعتبار شهرداری ها به کتابخانه ها شد و  گفت: نیاز است مشکلات کتابخانه عمومی دشت عباس مرتفع شود تا در هفته دولت سال جاری شاهد بهره برداری از این کتابخانه باشیم./ع

 

 

 

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار