رئیس اداره بهره‌برداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه گفت: برداشت سقز در عرصه های منابع طبیعی استان بدون اخذ مجوز ممنوع است.
کد خبر: ۸۶۴۷۵۱
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۱ 20 June 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،وحید عزیزی، اظهار کرد: برای دریافت مجوز استحصال سقز از درختان بنه در منابع طبیعی استان با سازمان جنگلها مکاتبه کرده و منتظر پاسخ آنها هستیم که با توجه به وضعیت درختان بنه استان و بارندگی های خوب چند سال گذشته، احتمال دریافت مجوز برداشت تا حدود 50 درصد است.

رئیس اداره بهره‌برداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه با اشاره به ممنوعیت برداشت سقز از عرصه های منابع طبیعی استان بدون اخذ مجوز، گفت: متخلفان این حوزه از طریق مراجع قضایی تحت پیگیری قرار خواهند گرفت.

عزیزی با بیان اینکه آخرین بار سال 1397 استحصال سقز را از عرصه های منابع طبیعی استان در منطقه اورامانات و از شهرستان‌های روانسر، جوانرود، پاوه و ثلاث باباجانی داشته‌ایم، گفت: در آن زمان 45 تن سقز از منابع طبیعی این شهرستان‌ها استحصال شد که نیمی از آن تحت عنوان شیره به دبی، عمارت و کشورهای اروپایی صادر و نیم دیگر آن هم به مصرف داخلی رسید.

وی ادامه داد: بخش هایی از سقز استحصالی از درختان بنه به صورت سنتی و پس از حرارت دادن با آب به صورت آدامس کردی عرضه می‌شود.

عزیزی اضافه کرد: هر کیلوگرم سقز برداشت شده از منابع طبیعی استان در سال 1397 که آخرین سال استحصال بنه بود، به قیمت بین 100 تا 150 تومان به فروش رسید که در مجموع تمامی سقز استحصال شده در منابع طبیعی استان در آن سال بین 10 تا 12 میلیارد تومان درآمدزایی برای بهره برداران به همراه داشت.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار