فرماندار دهلران؛
فرماندار دهلران گفت: ۱۴ صنفی که بیشترین آسیب و خسارت را از شیوع کرونا دیده‌اند در این شهرستان شناسایی شد.
کد خبر: ۸۶۵۲۱۴
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۵ 21 June 2020

 به گزارش تابناک ایلام؛مجید عسگری افزود: مراکز تولید و توزیع غذاهای آماده اعم از رستوران‌ها، بوفه‌ها، طباخی، تالارهای پذیرایی، قهوه‌خانه‌ها و اغذیه فروشی‌ها و مراکز مربوط به گردشگری شامل هتل‌ها، هتل‌آپارتمان‌ها، مجتمع‌های جهانگردی و گردشگری، مهمان‌پذیرها، مهمانسراها، مسافرخانه‌ها، زائرسراها، مراکز بوم‌گردی، مراکز اقامتی، پذیرایی، تفریحی، خدماتی بین‌راهی و موزه‌ها از جمله این صنوف هستند.

وی یادآور شد: حمل و نقل عمومی مسافر برون شهری جاده‌ای و درون شهری، دفاتر خدمات مسافرتی، گردشگری و زیارتی، تولید و توزیع پوشاک، تولید و توزیع کیف و کفش، مراکز توزیع آجیل، خشکبار، قنادی، بستنی و آبمیوه، مراکز، باشگاه‌ها و مجتمع‌های ورزشی و تفریحی، مراکز و مجتمع‌های فرهنگی، آموزشی، هنری و رسانه‌ای، مرکز تولید و توزیع و صنایع دستی، موسسات خصوصی دارای پروانه بهره‌برداری از وزارت بهداشت در حوزه‌های درمانی و تشخیصی اعم از آزمایشگاهی و پاراکلینیکی،آموزشگاه‌های رانندگی، آرایشگاه‌ها، سالن‌های زیبایی و گرمابه، واحدهای پرورش مرغ گوشتی و مرغ مادر گوشتی، مراکز تولید محصولات گلخانه‌ای، سبزی و صیفی جات صادراتی و مراکز تولید و عرضه گل و گیاهان زینتی و ماهیان زینتی ۱۴ فعالیتی هستند که بیشترین آسیب را از شیوع کرونا دیده‌اند و تسهیلات به آن‌ها پرداخت خواهد شد.

وی تاکید کرد: تاکنون بیش از پنج هزار نفر در این شهرستان در سامانه کارا ثبت‌نام کرده‌اند که پس از رسیدگی و مشخص شدن واجدان شرایط مراحل پرداخت تسهیلات انجام خواهد شد.

فرماندار دهلران با اشاره به اینکه شیوه‌نامه پرداخت تسهیلات ویژه بنگاه‌های به شدت آسیب‌دیده از کرونا  ابلاغ شده است، افزود: آندسته از صاحبان کسب و کاری که از طریق سامانه کارا به آدرس www.kara.mcls.gov.ir ثبت‌نام کرده‌اند، دارای شرایط لازم باشند و فرآیند پذیرش و معرفی آنها به موسسه اعتباری طی شده باشد مشمول این تسهیلات می‌شوند.

وی اظهار داشت: واحدهای کسب و کاری که در قالب کارفرمایی و یا خویش‌فرمایی دارای لیست بیمه باشند و در سال گذشته فعال بوده و همچنین شاغلان آنها از بیمه بیکاری بهره‌مند نشده باشند و پس از شیوع کرونا از یکم اسفندماه سال ۹۸ نیروی کار خود را نیز تعدیل نکرده و یا نسبت به بازگشت و افزایش نیروی کار اقدام کرده باشند می‌توانند در سامانه ثبت‌نام کرده و تنها برای یک بار و حداکثر تا پایان خردادماه سال جاری مشمول دریافت تسهیلات پیش‌بینی شده در تصویب‌نامه شوند.

عسگری افزود: برای واحدهای کسب و کار ۱۲۰ میلیون ریال، برای واحدهای کسب و کاری که در رسته‌های تعطیل شده بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا قرار دارند به ازای هر شاغل ۱۶۰ میلیون ریال و برای رانندگان مسافربری (خویش‌فرمای بیمه‌پرداز) مبلغ ۶۰ میلیون ریال تسهیلات تعیین شده است. 

فرماندار دهلران با تاکید بر اینکه تسهیلات پرداختی با نرخ ۱۲ درصد، ۲ ساله و با تنفس سه ماهه خواهد بود، گفت: کسی که شاغل است و خود را بیکار اعلام کرده است از شمول پرداخت تسهیلات خارج می‌شود.

عسگری با اشاره به اینکه  تعداد ۲۰ بانک و موسسه مالی برای دریافت تسهیلات در سامانه قابل انتخاب هستند، افزود: متقاضیان می‌توانند بعد از ثبت‌نام بانک مد نظر خود را انتخاب کنند./ع

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار