کد خبر: ۸۶۵۳۸۳
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۷ 21 June 2020
 
تابناک/درچهارمین جلسه کمیسیون مسئولیت های اجتماعی و تشکل های اتاق بازرگانی اصفهان تاکید شد باید زیرساخت ورود مردم به بورس و تداوم حضور آنها در این بازار فراهم شود.

 

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان مجتبی کاروان، نایب رئیس کمیسیون مسئولیت های اجتماعی و تشکل های اتاق بازرگانی اصفهان در این جلسه ضمن تشریح اقدامات اتاق بازرگانی در زمان شیوع ویروس کرونا، گفت: با ورود اتاق اصفهان به این حوزه اتفاقات خوبی در زمینه معیشتی و کمک های بهداشتی – درمانی رقم خورد. 
وی بالاترین میزان کمک در این حوزه را طبق گزارش اتاق بازرگانی ایران مربوط به اتاق بازرگانی اصفهان دانست. کاروان با بیان اینکه با ورود ستاد مبارزه با کرونا اتاق بازرگانی اصفهان در زمینه کمک به حل مشکلات معیشتی ایجاد شده به واسطه این بیماری، جرقه یک پویش مردمی زده شد، افزود: در این زمینه با همراهی و تعامل اتاق بازرگانی، دانشگاه علوم پزشکی، بسیج و... اقدامات موثری صورت گرفت. 
عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان گفت: کرونا برای اتاق بازرگانی و فعالان اقتصادی فضای جدیدی در راستای مسئولیت اجتماعی رقم زد. کاروان با تاکید بر اینکه اکنون نقش مسئولیت اجتماعی بیش از گذشته مشهود است، گفت: مسئولیت اجتماعی افراد تنها منحصر به مسایل مادی نبوده و بخش عمده آن منوط به فرهنگسازی است. 
نایب رئیس کمیسیون مسئولیت های اجتماعی و تشکل ها در ادامه گفت: با توجه به شرایط بد اقتصادی موجود به منظور جلوگیری از ورود به بازارهای موازی، بهترین گزینه ورود به بازار پول وسرمایه است. کاروان با بیان اینکه بسیاری از فعالان اقتصادی مدت مدیدی است در صف پذیرش بورس مانده اند، تصریح کرد: اکنون با توجه  به اقبال عمومی نسبت به سازمان بورس، لازم است مشکلات اینچنینی هر چه سریعتر رفع شود تا خاطره شیرینی از ورود به این بازار برای مردم باقی بماند.
 وی همچنین خواستار ایجاد ساز و کاری برای عرضه سهام بخش خصوصی در بورس، صدورمجوز ایجاد کارگزاریها و دفاتر سبدگردان و مشاوره در اصفهان ودیگر استان ها و ارایه خدمات آموزشی از سوی سازمان شد و افزود:تمامی این امور در ترغیب مردم برای ورود به این بازار و تداوم حضور آنها در بورس موثر است.   
کمال حیدری، رئیس مرکز بهداشت استان و معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان نیز با بیان اینکه تاکنون حدود 8میلیون نفر در کره زمین درگیر ویروس کرونا شده اند و بیش از 400هزار نفر فوت شده اند، افزود: اصفهان پس از قم و گیلان سومین استان درگیر با این ویروس مهلک بود و بیش از 8 هزار پرسنل علوم پزشکی 24 ساعته در این حوزه فعال بوده اند. وی در ادامه از خدمات اتاق بازرگانی اصفهان و بسیج در بحران کرونا تشکر نمود.  رئیس مرکز بهداشت استان تصریح کرد: کمترین آمار مرگ و میر بر اثر این ویروس مهلک مربوط به استان اصفهان با میانگین سنی بالای70 سال بود، و از لحاظ آمار مرگ و میر ایران در رتبه 47 جهان قرار دارد.  حیدری همچنین گفت: پس از تهران استان اصفهان بعد از طی پیک بحران، از نظر دریافت کد رهگیری برای بازگشایی صنوف مختلف، بیشترین تعداد ثبت نام صنوف را داشت. وی با تاکید بر اینکه 86 درصد پروتکل های بهداشتی در استان اصفهان در زمان شیوع بحران رعایت شد، گفت: این در حالی است که در حال حاضر مردم نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی بی خیال شده و زیر 20 درصد پروتکل ها رعایت می شود. 
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با تاکید بر اینکه تعداد مراجعان سرپایی دارای علایم کرونا رو به افزایش است، افزود: در حالیکه در دوران پیک کرونا حدود 270 نفر روزانه به صورت سرپایی به مراکز بهداشتی درمانی مراجعه می کردند، در حال حاضر تعداد مراجعات به بیش از هزار نفر رسیده و لازم است ارگان های مختلف در امر آموزش و اطلاع رسانی به مردم در زمینه کرونا در راستای مسئولیت اجتماعی خود اقدام نمایند. وی خواستار فراهم نمودن تجهیزات حفاظت فردی و الزام رعایت پروتکل های بهداشتی توسط پرسنل و مراجعه کنندگان در ادارات و ارگان های مختلف شد و بر ضرورت ارتقاء سطح فردی در مسایل اجتماعی شد. 
در ادامه ناصر چاوشی، معاون اجتماعی سپاه صاحب الزمان (عج )گفت: کرونا اتفاق نامبارکی بود که در دوماهه اسفند و فروردین ماه 107 هزار میلیارد تومان تراکنش های مالی کشور را کاهش داد و در این زمان حدود 500 هزارنفر متقاضی دریافت مستمری حداقل بیمه بیکاری بودند در حالیکه 350 درصد میزان جرایم در استان اصفهان افزایش داشت. وی  تاکید کرد در صورت شکل نگرفتن جنبش مردمی در اصفهان، آمار تلفات ناشی از فقر و گرسنگی دهها برابر بیشتر از میزان تلفات بیمارستان ها بود. چاوشی با اشاره به ایجاد بانک جامع اطلاعات افراد نیازمند استان در این بحران گفت: از حدود 440 هزار سرپرست خانواده نیازمند، 70 درصد به صورت دایمی و 30 درصد بصورت مقطعی در زمان شیوع کرونا نیازمند امدادرسانی و کمک بودند که در گام نخست با مشارکت ارزشمند اعضاء اتاق بازرگانی اصفهان 440 هزار بسته معیشتی با ارزش حدود 100 میلیارد تومان در مدت 2.5 ماه در سطح استان تهیه شد. وی تصریح کرد: عملیات توزیع با حفظ شأن و کرامت افراد با در نظر گرفتن 2 هزار و 700 پایگاه در سطح استان انجام گرفت. وی ایجاد همت مضاعف برای کمک به کاهش آسیب های این ویروس  از جمله کاهش اختلافات خانوادگی و میزان افسردگی در این دوران را ضروری دانست. 
محسن شیرازی، مدیر تالار بورس اوراق بهادار اصفهان برای افزایش تعداد شرکت های بورسی اصفهان، بورس به ارایه خدمات اولیه مانند خدمات مشاوره ای و خدمات در حین پذیرش خواهد پرداخت تا پروسه زمانبر و هزینه بر ورود به این بازار تسهیل شود. وی همچنین از آمادگی تالار بورس اوراق بهادار اصفهان در حمایت از شرکت های بخش خصوصی برای انتشار اوراق تامین مالی و برگزاری دورههای آموزشی به متقاضیان بخش خصوصی خبر داد. شیرازی افزود: ما آمادگی داریم به معرفی محصولات و کالاهای بخش خصوصی که قابلیت عرضه در بورس کالا دارند بپردازیم. 
حاج محمد معتضدی، مسئول کمیته بورس و سرمایه گذاری نیز گفت: صنعت کارگزاری کشور به دلیل عدم اجازه در صدور مجوز از سال 83 تاکنون،  بزودی پیرخواهد شد. وی با بیان اینکه در حال حاضر از 110 کارگزاری موجود در کشور 2 کارگزاری 30 درصد حجم معاملات را به خود اختصاص داده اند و عملا ده کارگزاری فعال در کشور وجود دارد، خواستار ابطال مجوز دیگر کارگزاریها و یا ادغام آنها به منظور دادن مجوز جدید به کارگزاریهای با تجربه شد. وی هشدار داد صنعت کارگزاری با تداوم وضعیت موجود تا پنج سال آینده از بین خواهد رفت. 
امیررضا صفایی، مسئول کمیته مسئولیت های اجتماعی و سمن ها ذیل کمیسیون نیز از راه اندازی پویش ماسک من محافظ تو؛ ماسک تو محافظ من در راستای فرهنگسازی استفاده از تجهیزات حفاظت فردی از ویروس کرونا خبر داد. 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار