روزانه بین ۴۰ تا ۵۰ حادثه آتش سوزی مربوط به مراتع و باغات استان قزوین گزارش می‌شود.
کد خبر: ۸۶۵۷۴۰
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۴ 22 June 2020
 

 گزارش روزانه ۵۰ مورد آتش سوزی مراتع و باغات در قزوین

 
به گزارش خبرگزاری تابناک قزوین ، مهدیخانی، مدیرکل مدیریت بحران استانداری گفت: روزانه بین ۴۰ تا ۵۰ حادثه آتش سوزی مربوط به مراتع و باغات استان گزارش می‌شود ، که با افزایش دما این تعداد روز به روز افزایش خواهد یافت.

به گفته وی ، از ابتدای امسال ۶۵۰ هکتار از مراتع، مزارع و باغات این استان طعمه حریق شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گفت: احتمال بروز آتش سوزی در تمام مناطق استان که دارای مرتع و علفزار است وجود دارد، اما بیشترین گزارش در این مدت از منطقه طارم سفلی، بویین‌زهرا و تاکستان بوده است.

مهدیخانی افزود: متولی مهار آتش در شهر‌ها شهرداری، در روستا دهیاری، در مراتع و جنگل‌ها اداره منابع طبیعی، در مزارع کشاورزی جهاد کشاورزی و در مناطق حفاظت شده سازمان حفاظت از محیط زیست است ، که باید به عنوان فرمانده میدان حادثه وارد عمل شوند و در صورت کمبود امکانات و یا تجهیزات از سایر دستگاه‌های کمک درخواست کنند.

وی اضافه کرد: استفاده از ظرفیت دهیاران، شهرداری‌ها و اهالی روستا‌ها در پیشگیری از آتش‌سوزی مراتع، بسیار ضروری و مورد تاکید است، زیرا طبق بررسی‌های انجام شده، عامل ۹۰ درصد آتش‌سوزی‌ها انسانی است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری تأکید کرد: با انجام اقدامات پیشگیرانه می‌توان هزینه و خسارت‌های ناشی از آتش‌سوزی در مراتع و مزارع را به حداقل رساند.

مهدیخانی گفت: امکانات و تجهیزات استان قزوین تا حدی می‌تواند پاسخگوی کنترل آتش سوزی‌های احتمالی باشد، ولی با افزایش تعداد و دامنه حریق‌ها قطعاً امکانات برای مهار حریق کافی نخواهد بود.

وی ، فرهنگ سازی و آموزش در تبیین جوامع محلی و روستایی، نصب تابلو های هشدار دهنده در مناطق و معابر پر تردد و نیز عرصه بحرانی تفرجگاهی و حاشیه جاده‌ها را ضروری دانست.
برچسب ها: آتش سوزی ، مراتع ، باغات
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار