کد خبر: ۸۶۵۷۹۱
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۱ 22 June 2020

استاندار خراسان جنوبی بر توجه جدی عموم مردم به دستورالعمل‌های بهداشتی تاکید کرد و گفت: اگر مردم ضوابط بهداشتی را نادیده بگیرند، با هیچ دستورالعمل و بخشنامه‌ای نمی‌توان بیماری را کنترل کرد.

محمدصادق معتمدیان، یکشنبه شب یکم تیر، در جلسه ستاد استانی کرونا اظهار کرد: در وضعیت رنگی اعلام شده، هیچ کدام از ۱۱ شهرستان خراسان جنوبی در وضعیت سبز و سفید قرار ندارند و سه شهر بیرجند، قاین و سربیشه در وضعیت قرمز قرار دارند.

به گزارش ایسنا، وی افزود: متاسفانه در ۱۵ روز گذشته، تعداد آزمایشات مثبت، ابتلای بیماران حاد تنفسی و میزان بستری افزایش قابل توجه و نگران‌کننده‌ای داشته است.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به سیاست‌های ستاد ملی کرونا خاطرنشان کرد: اغلب کشورها پس از پشت سر گذاشتن سیاست‌های سختِ قرنطینه‌ای، به این جمع ‌بندی رسیدند که چاره‌ای جز از سرگیری فعالیت‌های اقتصادی، اجتماعی، معنوی و... نیست و در کشور ما نیز همین سیاست دنبال شد.

معتمدیان ادامه داد: اگر مردم ضوابط بهداشتی را نادیده بگیرند، با هیچ دستورالعمل و بخشنامه‌ای نمی‌توان بیماری را کنترل کرد.

وی افزود: دانشگاه علوم پزشکی و مجموعه بهداشت و درمان استان، باید در قالب کمیته رصد و پایش به طور روزانه شرایط نقاط مختلف استان را ارزیابی کرده و نسبت به شناسایی کانون‌های بحران اقدام تا تصمیمات، متناسب با آسیب‌ها باشد.

وی تصریح کرد: اطلاع‌رسانی باید به موقع و از طریق سخنگو ستاد و دانشگاه علوم پزشکی با تولید محتوای جدید و به روز، در کنار کمیته تبلیغات، اطلاع رسانی و صدا و سیما نسبت به اقناع مردم در خصوص رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی، مجدانه عمل کند.

استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: متاسفانه تصور اغلب مردم این است که شرایط عادی شده و این موضوع، مسئولیت کارشناسان و متخصصین را در آگاهی‌بخشی و توجیه مردم سنگین‌تر می‌کند.

معتمدیان با تشریح آخرین تصمیمات ستاد ملی کرونا، یادآور شد: از ۱۵ شهریور فعالیت مدارس و دانشگاه‌ها با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و به صورت آموزش مجازی و حقیقی آغاز و تعطیلی روز پنج شنبه مدارس نیز حذف خواهد شد.

وی افزود: تاکید بر کلاس خلوت و خوابگاه خلوت است و اولویت این است که دانشجو در شهر خود نسبت به تحصیل و گذراندن دروس اقدام کند.

استاندار خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: مهم‌ترین کانون‌های ابتلا، تالارها، مراسم جشن و محافل خانوادگی در شهر و روستاها هستند و از ائمه جمعه، روحانیون، صدا و سیما، بخشداران و دهیاران انتظار داریم نسبت به آگاه ‌سازی جامعه، تلاش بیشتری کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار