معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی استان یزد:
معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی یزد با اشاره به فعالیت بیش از ۲۰۰ داروخانه در سطح این استان، گفت: با توجه به ضریب جمعیت، در حال حاضر امکان صدور مجوز جدید در استان یزد وجود ندارد.
کد خبر: ۸۶۶۳۳۱
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۹ 23 June 2020

دکتر «محمد مصدق» با بیان این‌که در کلیه شهرستان‌های استان یزد و در بسیاری از روستاها از نظر تعداد داروخانه به حد اشباع رسیده‌ایم،‌ اظهار کرد: در برخی از شهرستان‌های استان نیز با توجه به جمعیت آن، بیشتر از نیاز داروخانه داریم.

وی با اشاره به تمهیدات جدید وزارت بهداشت در خصوص صدور مجوز داروخانه،‌ افزود: با توجه به تاسیس دانشکده داروسازی در دانشگاه علوم پزشکی یزد و دیگر استان‌های کشور، همچنین ایجاد بازار کار برای فارغ التحصیلان این رشته، هیچ مجوزی از وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو برای افراد حقوقی صادر نمی‌شود.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی یزد با بیان این که صادر نشدن مجوز داروخانه برای افراد حقوقی حمایت از فارغ التحصیلان این رشته است، گفت: متقاضیان تاسیس داروخانه می‌توانند به سامانه مدیریت امور داروخانه‌ها مراجعه و درخواست خود را ثبت کنند.

وی با بیان این که در حال حاضر تعداد داروخانه‌های فعال استان یزد بیشتر از استاندارد کشوری است، تصریح کرد: در صورت وجود چند متقاضی واجدالشرایط جهت تاسیس داروخانه در یک منطقه اولویت تاسیس با فردی است که در زمان استعلام دانشگاه امتیاز بیشتری کسب کرده باشد.

این مسئول با بیان این‌ که در استان یزد بیش از ۲۰۰ داروخانه مشغول به فعالیت هستند و بیش از ۱۰۰ نفر در نوبت دریافت مجوز، ادامه داد: با توجه به ضریب جمعیت، در حال حاضر امکان صدور مجوز جدید در استان یزد وجود ندارد .

مصدق در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به سیاست‌های وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی برای تامین داروهای کمیاب و داروهای بیماران خاص مجوز تاسیس یک داروخانه هلال احمر در مراکز استان‌ها صادر و استان یزد در این مورد کمبودی ندارد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار