کد خبر: ۸۶۷۰۰۵
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۸ 25 June 2020

 

تابناک/گروه استان‌ها- معاون سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۴۵ هزار و ۵۰۸ تن گوشت مرغ در استان گیلان تولید شده است.

 
46 هزار تن گوشت مرغ امسال در استان گیلان تولید شد

حجت علی اکبرنژاد در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رشت، با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون 45 هزار و 508 تن گوشت مرغ در گیلان تولید و روانه بازار مصرف شده است اظهار داشت: توزیع نهاده‌ها در بخش دام و طیور نیز در استان گیلان در حال انجام است و سعی می‌کنیم نهایت حمایت و پشتیبانی را از تولیدکنندگان این حوزه داشته باشیم.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی گیلان توزیع نهاده‌ها در بخش خصوصی و از طریق سامانه بازارگاه را در استان مورد توجه قرار داد و عنوان کرد: تاکنون معادل 11 هزار و 471 تن ذرت، 13 هزار و 673 تن سویا و هزار و 968 تن جو در بین تولیدکنندگان استان گیلان توزیع شده است و روند آن همچنان ادامه دارد.

علی اکبرنژاد از توزیع نهاده‌ها توسط شرکت پشتیبانی امور دام به مقدار مجموع 38 هزار تن در استان گیلان خبر داد و تصریح کرد: جهاد کشاورزی گیلان در سال مزین به جهش تولید و با تمام مواردی که وجود دارد نهایت حمایت را از واحدهای تولیدی استان انجام می‌دهد تا فرآیند تولید آنان استمرار پیدا کند و دچار اختلال نشود.

بیشتر بخوانید

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی گیلان با بیان اینکه این استان در بسیاری از حوزه‌های تولیدی استانی پیشتاز در سطح کشور محسوب می‌شود عنوان کرد: در حال حاضر سهم بالایی از مرغ مورد نیاز بازار بزرگ تهران توسط استان گیلان تأمین می‌شود که این امر نشان‌ دهنده جایگاه مهم این استان در این حوزه است.

علی‌ اکبرنژاد مسافرپذیر بودن گیلان و خیل عظیم گردشگرانی که همه‌ساله همزمان با ایام تعطیلات نوروز وارد این استان می‌شوند را مورد اشاره قرار داد و عنوان کرد: افزایش سطح جوجه‌ریزی و تولید مرغ از جمله اقداماتی است که جهاد کشاورزی گیلان برای پوشش‌دهی بازار شب عید از قبل برای آن برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام می‌دهد.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی گیلان تولید مرغ بدون آنتی‌بیوتیک موسوم به مرغ سبز و دلایل افزایش تولید آن در سطح استان را متذکر شد و گفت: رغبت و گرایش بسیار زیاد مردم نسبت به استفاده از محصولات ارگانیک و فاقد آنتی‌بیوتیک موجب شد زمینه گسترش شرکت‌های فعال در این زمینه بیشتر از گذشته فراهم شود.

وی به برخی از داشته‌های استان گیلان در بخش طیور و پرورش مرغ اشاره کرد و با بیان اینکه موقعیت استان در این زمینه تقویت می‌شود اظهار داشت: در حال حاضر استان گیلان دارای 820 واحد مرغ گوشتی به ظرفیت 19 میلیون قطعه در دوره است که با تولید سالیانه حدود 170 هزار تن 10 درصد مرغ کشور را تولید می‌کند.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی گیلان با بیان اینکه در پی شیوع ویروس کرونا و تعطیل شدن هتل‌ها، رستوران‌ها و عدم حضور مسافر به استان با کاهش تقاضا برای مرغ مواجه شدیم اظهار داشت: شرکت پشتیبانی امور دام با یک برنامه‌ریزی دقیق مرغ مازاد را از مرغداری های استان گیلان خریداری کرده است.

علی اکبرنژاد با اشاره به اینکه به غیر از توسعه در بخش مرغ در سال 98 تولید گوشت قرمز چیزی معادل 600 تن و شیر خام نیز حدود 10 هزار تن در سطح استان افزایش یافته است عنوان کرد: سال 98 به میزان 286 هزار و 65 تن شیر تولید شد که نسبت به سال گذشته 10 هزار تن افزایش را در این بخش شاهد هستیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار