مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی خبر داد؛
مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی از توزیع چندین مرحله بسته‌های کمک معیشتی برای خانواده‌های آسیب‌پذیر در مقابله با کرونا در مجموع به ارزش ریالی ۸میلیارد و ۸۰۰میلیون تومان خبر داد.
کد خبر: ۸۶۷۲۰۶
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۱ 25 June 2020

به گزارش تابناک رضوی، حجت‌الاسلام محمد احمدزاده پیش از ظهر امروز در نشست خبری دهه کرامت و چهل و سومین دوره مسابقات قرآن کریم اظهار کرد: ویژه برنامه‌ها و جشن‌های ایام فرخنده دهه کرامت از سوم تیر ماه و همزمان با آغاز این دهه مبارک در امامزادگان و بقاع متبرکه استان آغاز و تا شامگاه۱۱ تیرماه ادامه می‌یابد.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی افزود: مراسم‌ و جشن‌های دهه کرامت همه‌ساله با ولادت حضرت معصومه(س) در روز اول ذی‌القعده آغاز می‌شود و در ادامه هم با ویژه‌ برنامه‌های روز بزرگداشت امامزادگان در پنجم ذی‌القعده، روز بزرگداشت حضرت احمدبن موسی، شاهچراغ(ع) در ۶ ذی‌القعده و ولادت امام رضا(ع) در روز ۱۱ذی‌القعده همراه است اما امسال با وجود ویروس شرور و منحوس کرونا محدودیت‌هایی برای اجرای برنامه‌ها داریم.

 

وی غبارروبی، نظافت و آراستگی بقاع متبرکه، اعزام مبلغ به امامزادگان و بقاع متبرکه استان، برنامه‌های متنوع فرهنگی، تربیتی و قرآنی را از مهمترین برنامه‌های این مجموعه در ایام فرخنده دهه کرامت برشمرد و گفت: ما در دهه کرامت شاهد برگزاری ویژه برنامه‌هایی از جمله نشاط معنوی، کاروان پیاده به سمت مشهد، روز ملی عفاف و حجاب بودیم اما با توجه به شیوع کرونا تمامی مراسمات باید بر اساس تصمیمات ستاد ملی کرونا برای حفظ سلامت جامعه برگزار شود.

 

احمدزاده با تاکید بر اینکه تلاش شده در اجرای برنامه‌ها از ظرفیت فضای مجازی استفاده شود، پخش روزانه دعای خاصه امام رضا(ع) از شبکه سیما را از جمله این برنامه‌ها برشمرد.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی همچنین به راه‌اندازی کاروان شادی در ۱۴ شهرستان اشاره کرد و افزود: این کاروان‌ها با نام «شمیم کرامت» شامل گروه‌های سرود و با همراهی خدام‌ برگزار می‌شود.

 

وی با اشاره به برگزاری سه برنامه مهم در دهه کرامت، اظهار کرد: همایش بزرگداشت امامزادگان در هر شهرستان برگزار و از اصحاب بقاع متبرکه تجلیل خواهد شد؛ همچنین همایش شاخص استانی با عنوان «ستارگان کرامت» هفتم تیرماه در بقعه متبرکه امامزاده سید حمزه (ع) کاشمر با حضور مسئولین استانی برگزار می‌شود.

 

احمدزاده در ادامه به فعالیت‌های اداره اوقاف در زمینه پیشگیری و مبارزه با کرونا اشاره کرد و افزود: طی چندین مرحله بسته‌های کمک معیشتی برای خانواده‌های آسیب‌پذیر در مقابله با کرونا در مجموع به ارزش ریالی ۸میلیارد و ۸۰۰میلیون تومان توزیع شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار