معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان هرمزگان ؛
معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان هرمزگان از بازدید و نظارت بر روند ثبت دانش آموزان و عملکرد ستادهای ثبت نام مناطق و مدارس خبر داد.
کد خبر: ۸۶۹۸۲۳
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۸ 01 July 2020

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان هرمزگان ، ایرج بیت اللهی در سومین جلسه ستاد ثبت نام استان که با حضور اعضای ستاد در محل سالن کنفرانس اداره کل تشکیل گردید اظهار کرد : بازدید و نظارت بر روند ثبت دانش آموزان و ارائه راهکارهای لازم به منظور تسهیل در امر ثبت نام ضروری است .
معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش هرمزگان با بیان این که اداره ارزیابی عملکرد استان ، نقش آفرینی و عملکرد ستادهای ثبت نام مناطق و مدارس را مورد سنجش و ارزیابی قرار می دهد ، گفت : ضـروری است روسای ادارات شهرستان ها و مناطق استان به گونه ای برنـامه ریزی نمایند که تمامی ثبت نام ها حداکثر تا تاریـخ 31/05/1399 به اتمام برسد.
وی ادامه داد: به منظور پوشش کامل تحصیلی، افراد لازم التعلیم فاقد مدارک هویتی لازم که از نظر سنی امکان تحصیل در نظام آمـوزش رسـمی کشور را دارنـد، به اسـتناد مصوبه هیـات محـترم وزیران و نـامه معاون اول محترم ریاست جمهوری، با ارائه کارت حمایت تحصـیلی صادره از وزارت کشور ( فرمانداری ها )ثبت نام از آن ها صورت می پذیرد.
وی خاطر نشان کرد: مـدیران مدارس ابتدایی و مراکز پیش دبستانی موظفند اطلاعات نوآموزان پیش دبستانی و دانش آموزان پایه اول را در اسـرع وقت و حداکثر تا پایان مرداد 99 در سامانه سنجش بدو ورود و سناد ثبت نمایند.
دبیر ستاد ثبت نام استان هرمزگان خاطر نشان کرد: از آنجائیکه دوره پیش دبسـتانی دوره رسـمی غیراجباری می باشد ، مدیران مدارس باید شـرایط ثبت نام تمامی کودکان لازم التعلیم را بدون پیش شرط (برگزاری آزمون و هر گونه مصاحبه) فراهم آورند.
وی اختصاص کدهای دولتی و دولتی با مشارکت مردم و غیردولتی به دوره پیش دبستانی را نیز مورد تاکید قرار داد.
بیت اللهی افزود : ثبت نام پذیرفته شدگان آزمون های ورودی دبیرسـتان های دوره دوم استعدادهای درخشان و نمونه دولتی در پایه دهم، بر اساس دستورالعمل آزمون ورودی این مدارس صورت می پذیرد.
این مقام مسئول با تاکید بر ماده 30 آیین نامه اجرایی مدارس اضافه کرد: برگزاری آزمون ورودی، مصاحبه و تعیین شـرط معـدل برای ثبت نام دانش آموزان و دریـافت هرگونه وجه (بجز وجوه مربوط به بیمه حوادث و کتـاب هـای درسـی ) در زمان ثبت نام مجاز نمی باشد و نباید دانش آموزان به دلایل مذکور از ثبت نام محروم گردند.
وی با اشاره به شرایط خاص ویروس کرونا، استفاده از تمامی ظرفیت های موجود به منظور تسهیل در امر ثبت نام و کاهش استرس و نگرانی خانواده ها را مورد تاکید قرار داد.
وی گفت : خوشبختانه با اتخاذ تدابیر لازم و هماهنگی های بعمل آمده با ستاد کرونای استان تا کنون ثبت نام دانش آموزان در فضایی کاملا امن و آرام و با رضایت خانواده ها بعمل آمده است .
شایان ذکر است: تا کنون آمار پیش ثبت نام دانش آموزان پایه اول مدارس استان بیش از 32 هزار نفر است .

 

انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار