مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمانشاه گفت: پنج پروژه ورزشی با اعتباری بالغ بر ۲۳۳ میلیارد ریال بزودی در کرمانشاه افتتاح و یا کلنگ زنی خواهد شد.
کد خبر: ۸۷۲۷۳۷
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۰ 08 July 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،صابر رحیمی در نشستی خبری که امروز(18 تیر) برگزارشد، با اشاره به توسعه قابل توجه زیرساخت‌های ورزشی استان طی دو سال گذشته، اظهار کرد: در این مدت تلاش کردیم با جذب اعتبارات عمرانی مناسب بتوانیم پروژه‌های عمرانی قابل توجهی را در استان شروع و یا تکمیل کنیم.

وی تصریح کرد: بخشی از این پروژه‌ها طی یکسال گذشته به بهره برداری رسیده و چند پروژه مهم دیگر نیز اکنون آماده افتتاح و بهره برداری است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمانشاه هزینه صرف شده برای این پروژه ها را 233 میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: آکادمی پزشکی ورزشی از جمله مهمترین این پروژه ها است که با صرف 34 میلیارد ریال اعتبار افتتاح می‌شود.

وی زمین چمن نوریاب پاوه با اعتبار 22 میلیارد ریال، زمین چمن مصنوعی روستای بانه وره پاوه با اعتبار 12 میلیارد ریال و 15 زمین چمن فوتبال مصنوعی از محل کمک خیرین با اعتبار 113 میلیارد ریال را دیگر پروژه‌های ورزشی آماده افتتاح استان اعلام کرد.

این مسئول عنوان کرد: همچنین پروژه بزرگ مجموعه فرهنگی ورزشی محله محروم "آقاجان" کرمانشاه با اعتبار 50 میلیارد ریال طی روزهای آینده کلنگ زنی می‌شود.

رحیمی درخصوص زمان افتتاح این پروژه‌ها، گفت: اخیرا نامه ای با امضای استاندار برای وزارت ورزش و جوانان ارسال کرده و از وزیر ورزش درخواست داشته ایم برای افتتاح این پروژه ها به کرمانشاه سفر کند که منتظر اعلام نظر وزیر هستیم.

وی در ادامه از تداوم توجه به توسعه زیرساخت‌های ورزشی استان خبر داد و گفت: پیگیری که امسال برای ورود خیرین به احداث پروژه‌های ورزشی داشتیم، باعث شد تا اخیرا رئیس کمیته ملی المپیک از کمیته بین المللی المپیک 50 هزار دلار برای تجهیز پروژه‌ها و امکانات ورزشی مناطق زلزله زده استان کرمانشاه بگیرد و خود کمیته ملی المپیک هم 200 میلیون تومان به این اعتبار اضافه کرده است.

این مسئول در ادامه به آخرین روند پیشرفت فیزیکی برخی از پروژه‌های مهم ورزشی استان اشاره کرد و افزود: دیواره سنگنوردی، پیست اسکیت، زمین‌های ساحلی، پیست سوارکاری و پیست اتومبیلرانی از جمله پروژه‌های مهم ورزش استان هستند که باوجود پیشرفت فیزیکی مناسب، در ماه‌های گذشته به دلیل عدم تخصیص اعتبار با مشکل مواجه شده بودند، اما امسال با اختصاص اعتبار مورد نیاز آنها را به اتمام می‌رسانیم.

وی بابیان اینکه پروژه خانه جوان در حوزه جوانان هم پیشرفت فیزیکی خوبی دارد و امسال به اتمام می‌رسد، اضافه کرد: همچنین احداث زمین گلف و سالن استاندارد اسکواش را جزو برنامه‌های امسال خود قرار داده‌ایم.

مدیرکل ورزش و جوانان استان در ادامه بااشاره به رشد سرانه فضای ورزشی استان طی دو سال اخیر، اعلام کرد: سرانه فضای ورزشی استان 80 سانتی متر بود که در مدت دو سال گذشته 19 صدم متر مربع به این میزان اضافه شده است.

وی در ادامه تاکید کرد: علیرغم اینکه فعالیت‌های گسترده ای در این مدت کوتاه داشتیم، اما عده‌ای مغرضانه تنها اقدام به سیاه‌نمایی می‌کنند، درحالیکه برخی از آنها اصلا ورزشی هم نیستند.

رحیمی در ادامه تاکید کرد: در مدت دو سال گذشته به اندازه‌ای پروژه‌های ورزشی اجرایی کردیم که امروز می‌توانیم با مستندات اعلام کنیم دستمان برای ارائه گزارش پُر است و حرف برای گفتن داریم. هرکاری را که شروع کردیم به اتمام رساندیم و اعتبارات بالایی برای ورزش استان گرفتیم.

وی در ادامه به انتقادات مطرح شده در خصوص بی توجهی مسئولان ورزش به تیم‌های لیگی استان، اظهار کرد: بحث‌هایی می‌شود که در دو سال گذشته همه تیم‌های لیگی کرمانشاه به لیگ‌های پایین تر سقوط کرده اند، درحالیکه اکثر این تیم‌ها در زمان ما اوج گرفتند و یا وارد لیگ شدند و حمایت خوبی هم از آنها داشتیم.

مدیرکل ورزش و جوانان استان تصریح کرد: در این مدت از تیم‌های لیگی بسکتبال، فوتسال، فوتبال و هندبال حمایت کردیم و حتی با اسپانسرهای آنها رایزنی داشتیم تا به حمایت‌های خودشان از این تیم‌ها ادامه دهند.

وی در ادامه از آغاز نظارت سختگیرانه تر بر عملکرد هیات‌ها هم خبر داد و گفت: نظارت بر عملکرد مالی هیات ها را شروع کرده‌ایم و بررسی می‌کنیم که اعتباراتی که گرفته اند را دقیقا کجا و چگونه صرف کرده‌اند.

رحیمی عنوان کرد: هرچند ممکن است این اقدام خوشایند عده ای نباشد، اما به صورت جدی و بدون تعارف با کسی آن را در دستور کار قرار می‌دهیم.

وی همچنین با رد ادعای مهندسی مجامع انتخابات هیات‌های ورزشی در کرمانشاه، گفت: هیچ اعتقادی به مهندسی کردن انتخابات هیات‌های ورزشی نداریم و همواره تلاش کرده ایم تا قانون را پیاده کنیم. اعضای مجامع انتخابات هم براساس شاخص‌های فدراسیون‌ها انتخاب می‌شوند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار