کد خبر: ۸۷۴۹۹۸
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۸ 14 July 2020

 

افزایش نرخ  بسته‌های اینترنتی موجب نگرانی مردم شده است/مجلس ورود می کند
شناسه خبر : 129255 | تاریخ انتشار : 14 جولای 2020 - 9:58 | تعداد دیدگاه : 0 |
نماینده رشت با انتقاد از افزایش قیمت بسته های اینترنتی از ورود مجلس برای بررسی این موضوع خبر داد.

 

به گزارش ندای گیلان، نماینده رشت با بیان اینکه در پی افزایش نرخ بسته‌های اینترنت اپراتورها مردم به ویژه قشر فرهنگیان، والدین و دانش‌آموزان از این موضوع به شدت نگران هستند اظهار داشت: مجلس در حال رایزنی با دولت است تا با در نظر گرفتن تمام جوانب امر مشکلات ایجاد شده حل و فصل شود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه در ماه‌های آینده میزان مصرف اینترنت و استفاده از فضای آموزش مجازی به علت شیوع کرونا افزایش پیدا می‌کند عنوان کرد: با توجه به شرایط موجود و شک و تردیدهایی که در مورد زمان بازگشایی مدارس وجود دارد باید از هم‌اکنون برای گسترش آموزش مجازی برنامه‌ریزی کنیم.

احمدی سنگر آموزش و تدریس مجازی به دانش‌آموزان و احتمال کم‌رنگ شدن حضور فیزیکی سر کلاس‌های درس را به جهت جلوگیری از شیوع بیشتر ویروس کرونا مورد تأکید قرار داد و گفت: با توجه به اینکه این بیماری به سرعت شیوع پیدا کرد آمادگی کافی برای تدریس مجازی در کشور وجود نداشت اما تجربه‌های خوبی در این زمینه کسب شد.

 

نماینده مردم رشت در مجلس از برگزاری جلسات مشترک کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با وزرای آموزش و پرورش و وزارت ارتباطات و  فناوری اطلاعات خبر داد و تصریح کرد: افزایش نرخ اینترنت و بسته‌های ارائه‌ شده اپراتورها موجبات نگرانی مردم را فراهم کرده به همین دلیل کمیسیون بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار داده است.

وی بهبود و اصلاح زیرساخت‌های ارتباطی و اینترنتی کشور را از جمله ضروریاتی که باید بستر آن هرچه سریع‌تر فراهم شود تلقی کرد و با بیان اینکه چنین اقداماتی واجب و اجتناب‌ناپذیر است ابراز داشت: ثابت نگهداشتن نرخ اینترنت و بسته‌های اینترنتی با هدف کاهش فشار وارده به مردم از جمله اموری است که مورد تأکید مجلس قرار دارد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با تأکید بر اینکه وی تا چند روز آینده و در ادامه سلسله رایزنی‌های خود برای حل و فصل این موضوع با مدیرعامل شرکت مخابرات هم جلساتی را برگزار می‌کند اظهار داشت: مسئولان ارتباطات و مخابرات می‌گویند هزینه‌های آن‌ها افزایش پیدا کرده و به همین علت مجبور به تغییر نرخ اینترنت شده‌اند.

احمدی سنگر با اشاره به اینکه برای حل این مشکل علاوه بر آموزش و پرورش و آموزش عالی باید دغدغه‌های متولیان وزارت ارتباطات و فناوری و مخابرات را هم مدنظر قرار دهیم خاطرنشان کرد: مجلس سعی می‌کند از طریقی حوزه ارتباطات و فناوری را مورد حمایت قرار دهد تا در نتیجه آن مردم و قشرهای مختلف آسیب نبینند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار