کد خبر: ۸۷۶۳۳۳
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۰ 17 July 2020

 

رضا جمشیدی روز پنجشنبه در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان در فرمانداری آستارا گفت: در قالب این پویش در طول هفته ازدواج (هفته نخست مردادماه) کارگاه های آموزش مجازی و مشاوره رایگان ازدواج و جشن گلریزان خیران برگزار خواهد شد.

وی اظهار کرد: خانواده ها بستر ازدواج آسان و سالم را فراهم کنند و دوره های آموزش پیش و بعد از ازدواج، نگرش مثبت به ازدواج و خانواده پایدار و گفتمان‌سازی اجتماعی آن در دستور کار متولیان امر قرار گیرد.

وی بیان کرد: حق طلبی، شکوفایی و بالندگی از ویژگی های جوانان است و با توجه به اینکه بیشتر اعضای سمن ها جوان هستند، دستگاه های اجرایی در برنامه های خود از ظرفیت آنها استفاده کنند.

رئیس اداره ورزش و جوانان آستارا هم گفت: در طول هفته ازدواج از خیران ازدواج و زوج هایی که در ایام پیشگیری از کرونا بدون برگزاری جشن، زندگی مشترک خود را آغاز کردند، تجلیل خواهد شد.

وحید خاصی پور اظهار کرد: در سال گذشته با هدف اشتغالزایی جوانان و برگزاری کارگاه های آموزشی، هشت میلیارد ریال تسهیلات به سمن ها پرداخت شد و امیدواریم امسال اعتبار لازم اختصاص یابد.

وی بیان کرد: سمن ها در موضوع های مختلف برای توسعه آستارا همکاری می کنند و در روزهای آینده، طرح تفکیک زباله از مبدا در روستاها توسط سمن آوای لاتون و همایش توسعه مبتنی بر ایده های بومی با همکاری سمن اندیشه بدیع اجرا خواهد شد.

خاصی پور گفت: با توجه به افزایش آمار طلاق در جامعه، باید پیرامون عوامل این پدیده در میان خانواده‌ها با مشارکت دانشگاه‌ها و نخبگان بررسی و تحقیق شود.

شهرستان آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت و ۱۰ سازمان مردم نهاد در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان قرار دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار