کد خبر: ۸۷۷۹۷۲
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۴ 21 July 2020

سرانه فضای سبز املش ۱.۸۰ مترمربع است

تابناک/شهردار املش گفت: در حال حاضر سرانه فضای سبز شهری برای هر شهروند املشی ۱.۸۰ مترمربع و مجموع فضای سبز شهری بین ۱۸ تا ۲۰ هکتار است.

ناصر رنجبر در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: شهر املش دارای دو پارک بزرگ و یک پارک کودک است. که پارک گلستان ۱۰ هزار متر مربع و میرزا کوچک خان سه هزار و ۱۲۸ متربع وسعت دارد.

وی عنوان کرد: در سال جاری به منظور زیباسازی فضای سبز شهری نشای حدود ۳۰۰ الی ۴۰۰ سبد گل‌های فصلی ناز در چهار میدان و نهال‌های میوه نارنج و پرتغال در پیاده روهای تازه ساخت سطح این شهر کاشته شده است.

شهردار املش اضافه کرد: شهرداری املش به دلیل نداشتن فضای مناسب برای ساخت گلخانه تمامی گل‌های فصلی و نهال‌ها مورد نیاز فضای سبز شهری را خریداری می‌کند.

رنجبر ادامه داد: آبیاری فضای سبز شهر املش به صورت سنتی با استفاده از تانکر آبپاش انجام، آب مورد نیاز از واحد آتش نشانی و یا چاه موجود در محوطه شهرداری تأمین می‌شود.

وی افزود: هرس و فرم دهی درختان در پاییز و زمستان انجام می‌شود که شامل هرس شاخه برگ، هرس فرم دهی و هرس شاخ‌های زائد و خشکیده است و سمپاشی فضای سبز نیز در روزهای پایانی سال یا ایام نوروز انجام می‌شود.

شهردار املش خاطرنشان کرد: سه کارگر شهرداری وظیفه کاشت، آبیاری، گلکاری، درختکاری و هرس و نگهبانی فضای سبز را بر عهده دارند و برای زیباسازی، حفظ و نگهداری فضای سبز شهری املش تلاش می‌کنند.

به گزارش ایمنا، شهرستان املش با دو بخش مرکزی و رانکوه در ۷۰ کیلومتری شرق مرکز گیلان واقع شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار