اسفندیار خزائی با بیان اینکه روند آتش سوزی در جنگل‌ها و مراتع استان در چهار سال اخیر کاهش چشمگیری یافته است، افزود: از ابتدای امسال تاکنون ۱۸ مورد آتش سوزی در سطح ۵۴ هکتار از مراتع استان به وقوع پیوست که بیشتر این آتش سوزی‌ها در ملایر، همدان و کبودراهنگ بوده است.
کد خبر: ۸۷۸۵۱۲
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۶ 22 July 2020
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان از کاهش ۳۰۰ هکتاری آتش‌سوزی مراتع استان خبر داد و گفت: از سال ۹۵ تاکنون میزان آتش سوزی مراتع و جنگل‌های استان از ۵۰۰ هکتار به ۲۰۰ هکتار رسیده است.

به گزارش ایسنا، خزائی اظهار کرد: ۱۰ گروه اطفاء حریق جنگل‌ها و مراتع با توجه به فصل گرما و خشک شدن پوشش گیاهی در عرصه‌های منابع طبیعی استان تجهیز شده است.

وی با بیان اینکه روند آتش سوزی در جنگل‌ها و مراتع استان در چهار سال اخیر کاهش چشمگیری یافته است، افزود: از ابتدای امسال تاکنون ۱۸ مورد آتش سوزی در سطح ۵۴ هکتار از مراتع استان به وقوع پیوست که بیشتر این آتش سوزی‌ها در ملایر، همدان و کبودراهنگ بوده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان خاطرنشان کرد: مردم می‌توانند با شماره ۱۵۰۴ (امداد جنگل و مرتع) آتش سوزی در جنگل‌ها و مراتع و تخریب و تصرف اراضی منابع طبیعی را اطلاع دهند.

وی در پایان با تأکید بر اینکه کسانی که به شکل عمدی مراتع و جنگل‌ها را آتش بزنند به سه تا ۱۰ سال زندان محکوم خواهند شد، مطرح کرد: عاملان آتش سوزی‌های امسال مراتع استان شناسایی شده اند به طوریکه به یکی دو نفر مظنون هستیم و شکایت شده است، اما باید شاهدانی هم وجود داشته باشد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار