کسری مخزن آب استان اصفهان سالانه ۴۰۸ میلیون متر مکعب است.
کد خبر: ۸۷۸۷۵۵
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۱۳ 22 July 2020

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اصفهان، گفت: سالانه حدود سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون مترمکعب آب از چاه‌های مجاز وغیرمجاز در اصفهان برداشت می‌شود.
مسعود میر محمد صادقی تاکید کرد: استان اصفهان دارای حدود ۶۰ هزار حلقه چاه است که از این تعداد حدود ۴۰ هزار حلقه مجاز، ۱۰ هزار حلقه متروکه غیرمجاز و ۱۰ هزار حلقه فعال غیرمجاز است.
وی میزان برداشت از چاه‌های غیرمجاز را حدود ۳۵۰ میلیون متر مکعب اعلام کرد و افزود: برداشت‌های اضافی از مخازن آب مشکلات پیچیده‌ای را در استان رقم زده است ، که علاوه بر افت آبخوان باعث فرونشست شده است.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اصفهان، بیشترین فرو نشست را در دشت مهیار شمالی به میزان ۵۰ سانتی‌متر بیان کرد و گفت: به ترتیب دشت دامنه اصفهان با ۴۰ سانتی‌متر، برخوار ۳۵ سانتی‌متر و گلپایگان با ۲۸ سانتی‌متر فرو نشست در رتبه‌های بعدی قرار دارند.
وی با اشاره به این که فرو نشست به دشت‌های اصفهان محدود نمی‌شود، افزود: در منطقه شهری اصفهان که آثار باستانی و تاریخی وجود دارد، فرونشست زمین سه سانتی‌متر بوده است.
مسعود میر محمد صادقی با تأکید بر طرح احیا و تعادل بخشی گفت: این طرح یکی از طرح‌های اصلی وزارت نیرو در چند سال گذشته است و از زمان اجرای آن با مسدود کردن حدود شش هزار حلقه چاه غیرمجاز، حدود ۲۰۰ میلیون متر مکعب در مصرف آب صرفه‌جویی شده است.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اصفهان افزود: با نصب پنج هزار دستگاه کنتور هوشمند بر روی چاه‌های مجاز در مصرف آب ۱۶۰ میلیون مترمکعب صرفه جویی شده است.
مسعود میر محمد صادقی، تعداد دستگاه‌های حفاری غیر مجاز وتجهیزات توقیف شده در امسال را در این استان ۱۰۰ دستگاه برشمرد و گفت: در مجموع هم تاکنون سه هزار دستگاه توقیف شده است.
میرمحمد صادقی از مردم خواست از طریق تماس با سامانه ۳۸۴۸ در طول شبانه روز گزارش تخلفات از جمله حفاری، لایروبی و کف شکنی غیر مجاز چاه، بهره برداری از چاه‌های بدون پروانه برداشت پساب از فاضلاب شهری، برداشت غیرمجاز از کانال‌ها و شبکه‌های آبیاری، تصرف و ساخت و ساز غیرمجاز در حریم و بستر رودخانه‌ها و ساخت، نگهداری، حمل و تردد انواع دستگاه‌های حفاری غیرمجاز را اعلام کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار