مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با بیان اینکه وضعیت بیماری کرونا قرمز، زرد یا سفید باشد، سال تحصیلی آینده را از ۱۵ شهریورماه آغاز خواهیم کرد، گفت: برای هریک از وضعیت‌ها یک سناریو جداگانه داریم.
کد خبر: ۸۷۸۹۲۰
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۰ 23 July 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل ازایسنا،مجید یزدان پناه در نشست خبری که با هدف اطلاع رسانی پروژه مهر 1400-1399 برگزار شد، با بیان اینکه در سال تحصیلی پیش رو 357 هزار و 667 نفر در استان به مدرسه خواهند رفت، افزود: این تعداد در سال تحصیلی گذشته 351 هزار و 793 نفر بود.

به گزارش ایسنا، یزدان پناه اظهار کرد: با احتساب دو شیفته بودن برخی از مدارس که البته تعداد آنها در کرمانشاه بسیار کم است و به سمت تک شیفته شدن اکثر مدارس پیش می‌رویم، 4300 مدرسه و 14 هزار کلاس درس برای پذیرش دانش آموزان آماده است.

یزدان پناه با اشاره به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته و آمادگی کامل برای بازگشایی مدارس در سال تحصیلی جدید، اظهار کرد: از نظر شرایط بیماری کرونا در هریک از وضعیت‌های قرمز، زرد یا سفید باشیم، سال تحصیلی را از 15 شهریور آغاز خواهیم کرد.

وی ادامه داد: برای هریک از وضعیت‌های قرمز، زرد و سفید سناریو مشخصی داریم و تلاش می‌کنیم از همه ظرفیت‌های آموزشی از جمله شبکه آموزشی شاد، شبکه استانی، خودآموزها و... برای آموزش دانش آموزان استفاده کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: اگر وضعیت استان قرمز باشد کلاس حضوری نخواهیم داشت و صرفا از ظرفیت‌های آموزشی دیگر مانند شاد، شبکه استانی و... استفاده می‌کنیم. اگر وضعیت زرد باشد فقط برای دروس تخصصی و آن هم با حضور یک در میان دانش آموزان و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی کلاس‌ها حضوری خواهد بود و اگر هم وضعیت سفید باشد و به شرایط عادی برگردیم، اگرچه کلاس‌ها مانند گذشته به صورت حضوری برگزار می‌شود، اما شبکه شاد را نیز کنار نمی‌گذاریم و همچنان از ظرفیت آن استفاده خواهیم کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه از برنامه ریزی برای ضدعفونی تمام کلاس‌های درس بر اساس مصوبه شواری آموزش و پروش استان هم خبر داد و افزود: قرار است دستگاه‌های مختلف مانند سپاه، ارتش، هلال احمر و ... در زمینه تامین مواد ضدعفونی کننده، تامین تجهیزات و نیرو به ما کمک کنند.

پوشش 88 درصدی "شاد" در کرمانشاه

وی در ادامه اشاره ای به وضعیت پوشش شبکه دانش آموزی شاد در استان کرمانشاه داشت و افزود: هم اکنون 88 درصد دانش آموزان استان عضو این شبکه هستند که از این نظر استان اول کشور هستیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با بیان اینکه برای 12 درصد مابقی دانش آموزان نیز تدابیری مانند تامین مودم رایگان بر اساس تفاهم نامه وزارت اموزش و پروش و وزارت ارتباطات در برنامه است، خاطرنشان کرد: البته از این 12 درصد فقط حدود چهار درصد گوشی تلفن همراه نداشتند و مابقی به دلایل دیگری به شبکه متصل نشدند.

یزدان پناه همچنین از حضور 100 درصدی مدیران مدارس استان در شبکه شاد و حضور 99 درصدی معلمان خبر داد و عنوان کرد: یک درصد معلمانی که به این شبکه متصل نیستند نیز باید در مدارس حضور داشته باشند و از امکانات مدرسه مانند کامپیوتر یا تبلت مدرسه استفاده کنند.

وی در ادامه از میزان اثرگذاری شبکه شاد در استان هم بر اساس نظرسنجی که از دانش آموزان، اولیا و معلمان انجام شده یاد کرد و ادامه داد: در نظرسنجی که از بیش از 2300 نفر در شهرها و روستاها و از همه مقاطع تحصیلی داشتیم، همه روش آموزش حضوری را بهترین و اثرگذارترین روش دانستند و پس از آن آموزش از طریق شبکه شاد را انتخاب کردند.

به گفته یزدان پناه، براساس این نظرسنجی بعد از برنامه شاد، به ترتیب تلویزیون، خود آموزها و رادیو بیشترین اثرگذاری را داشتند.

وی معتقد است، در شرایط کنونی استفاده ترکیبی از همه روش‌های آموزشی می‌تواند بهترین نتیجه را در آموزش داشته باشد.

مدیرکل آموزش و پروش استان کرمانشاه یادآور شد: تنها نگرانی ما برای دانش آموزان پایه اول است که چون در سال آموزش پایه قرار دارند نیازمند آموزش حضوری هستند که در این زمینه هم راهکارهایی را پیشنهاد دادیم.

یزدان پناه تاکید کرد: البته آموزش های آنلاین برای خانواده‌های دانش آموزان کلاس اول را از نیمه مرداد و از طریق شبکه شاد آغاز خواهیم کرد.

اخذ شهریه ثابت از سوی مدارس غیرانتفاعی منعی ندارد

وی درباره وضعیت اخذ شهریه در مدارس با وجود شرایط بیماری کرونا نیز گفت: درباره مدارس غیردولتی از آنجایی که کار آموزش به هر حال به صورت مجازی انجام می‌شود اخذ شهریه ثابت منعی ندارد و قانونی است، اما حق ندارند هزینه جانبی بابت اردو، برنامه‌های فوق العاده و ... اخذ کنند.

به گفته یزدان پناه، مدارس دولتی نیز حق گرفتن وجه ندارد، مگر والدین بخواهند به صورت داوطلبانه به مدرسه کمک کنند.

وی گرو نگه داشتن کارنامه در برابر اخذ پول در مدارس دولتی را کاری بسیار ناپسند دانست و گفت: در صورت مشاهده حتما با مسئولین مدرسه برخورد خواهد شد.

پیش‌بینی سنجش سلامت 32 هزار کلاس اولی

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه از در حال اجرا بودن طرح سنجش سلامت دانش آموزان کلاس اولی استان هم خبر داد و گفت: این طرح اکنون در 40 پایگاه در سراسر استان در حال انجام است.

به گفته این مسئول، تاکنون سنجش سلامت برای نزدیک به 24 هزار دانش آموزان انجام شده و برآورد می‌شود تا 15 شهریور که کار سنجش سلامت ادامه دارد، نزدیک به 32 هزار دانش آموز سنجش شوند.

یزدان پناه تاکید کرد: سنجش سلامت دانش آموزان با رعایت تمام پروتکل های بهداشتی و با پذیرش روزانه فقط 20 نفر انجام می‌شود و در هر ساعت نیز تنها چهار دانش آموز پذیرش می شوند.

وی اضافه کرد: در مرحله بعد و از 15 شهریور، سنجش سلامت برای پیش دبستانی‌ها در برنامه است که البته تاکنون جزییات آن از سوی وزارت آموزش و پرورش مشخص نشده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه یادآور شد: این سنجش‌ها در چهار بخش هوش، بهداشتی، بینایی و شنوایی صورت می‌گیرد و برای حفظ سلامت دانش آموزان سنجش سلامت دندان حذف شده است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار