کد خبر: ۸۷۹۰۷۳
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۲ 23 July 2020
«محمد صفایی» به عنوان رییس جدید اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان های لاهیجان و سیاهکل معرفی شد.
 

 

تابناک/به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از لاهیجان، امروز( پنج‌شنبه، 2 مرداد) مراسم معارفه رییس جدید اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان های لاهیجان و سیاهکل در فرمانداری لاهیجان برگزار شد.

 

حجت الاسلام «جواد سلیمانی» در این مراسم با تشکر از زحمات حجت الاسلام میرحسینی گفت: تعامل سازنده وی با هیئت امنا و مردم جای تقدیر دارد.

 

امام جمعه لاهیجان تعامل با مسئولان به ویژه در ماجرای کرونا را از نقاط قوت حجت الاسلام میرحسینی در طول مدیریت وی در شهرستان های لاهیجان و سیاهکل برشمرد و گفت: نظم در جلسات، ارتباط با روحانیون و ایستادگی شجاعانه در برابر هیئت امنای سنتی از دیگر نقاط قوت وی هست.

 

وی  با بیان اینکه مدیریت در شهرستان لاهیجان از حساسیت ویژه‌ای برخوردار است، گفت: این شهرستان موقوفات و مساجد زیادی دارد و احیای موقوفات انتظار ما از رییس جدید است.

 

حجت الاسلام سلیمانی تاکید کرد: نهایت همکاری و تلاش را برای موفقیت برنامه‌های اوقاف خواهیم داشت.

 

وی خاطرنشان ساخت: باید با گفتمان و تعامل مسائل را حل و اعتماد مردم را در حوزه وقف جلب کرد.

 

*سازمان اوقاف، تلاقی دو ثقل قرآن و ائمه اطهار است

«نورالله اکبری» نیز در ادامه گفت: سازمان اوقاف، تلاقی دو ثقل قرآن و ائمه اطهار است.

 

سرپرست فرمانداری لاهیجان با اشاره به اینکه استمرار این خط نورانی در بقاع متبرکه وجود دارد و سازمان اوقاف متولی این امر است، گفت: مردم لاهیجان سابقه طولانی در توسل به این دو ثقل اکبر دارند.

 

وی وجود قاریان برجسته و جلسات قرآنی فاخر را از مزیت‌های فرهنگی شهرستان دانست و گفت: بقاع لاهیجان محل رجوع بسیاری از مردم از سراسر کشور هستند.

 

اکبری اذعان کرد: تعامل در حوزه فرهنگی امتیاز ویژه اوقاف است و با توجه به مشکلات فرهنگی در کشور نیاز به انسجام و تقویت درون برای تقویت باورهای دینی جوانان داریم.

 

وی ابراز امیدواری کرد: رئیس جدید اداره اوقاف شهرستان‌های لاهیجان و سیاهکل کار در حوزه موقوفات و بقاع متبرکه این دو شهرستان را با قدرت بیشتری به پیش ببرند.

 

*اوقاف به معنای حقیقی کلمه در کنار مسئولان و حکومت و نظام است

حجت الاسلام «ستار علیزاده» نیز با اشاره به برنامه های اوقاف استان در سال جهش تولید گفت: شورای هماهنگی امور خیریه در ادارات اوقاف استان راه اندازی شده است.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان طرح  شمیم خدمت را از دیگر اقدامات ارزشمند سازمان اوقاف در سراسر کشور و گیلان خواند و گفت: در این طرح که با هدف تحقق شعار سال اجرا می شود کارآفرینی در بقاع متبرکه برای زائران و مجاوران مورد نظر است.

 

وی با اشاره به برنامه های متنوع فرهنگی در بقاع متبرکه گفت: سازمان اوقاف در عموم کارها و طرح های فرهنگی کشور حضور دارد.

 

حجت‌الاسلام علیزاده اظهار داشت: فعالیت ادارات اوقاف در آموزش قرآن، تربیت حافظ و مسابقات قرآنی برجسته است.

 

وی اعلام کرد: ادارات اوقاف با وجود همه تنگناهای مالی در حوزه فرهنگی بودجه فرهنگی دولتی ندارند.

 

حجت‌الاسلام علیزاده افزود: اوقاف به معنای حقیقی کلمه در کنار مسئولان و حکومت و نظام است.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان گفت: اوقاف گیلان در نهضت همدلی و مواسات 15 هزار بسته کمک معیشتی و ملزومات بهداشتی، 150هزار ماسک بین مردم توزیع کرد.

 

وی اظهار کرد: از طرف حاکمیت در تراز اوقاف از این سازمان حمایت نشده است.

 

حجت‌الاسلام علیزاده گفت: اگر فرهنگ وقف نهادینه شود بسیاری از مشکلات کشور و دنیا حل می‌شود.

 

در پایان این مراسم از حجت الاسلام سید حامد میرحسینی تکریم و محمد صفایی به عنوان رییس جدید اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان های لاهیجان و سیاهکل معرفی شد.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار