کد خبر: ۸۷۹۲۰۳
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۵ 24 July 2020

۱۵۰ بسته فرهنگی بین دانش‌آموزان نیازمند بخش کومله توزیع می‌شود

ایسنا/گیلان رئیس آموزش و پرورش بخش کومله گفت: با توجه به در پیش بودن سال تحصیلی آینده، حدود ۱۵۰ بسته فرهنگی از قبیل لوازم التحریر، کیف و کفش تهیه شده تا بین دانش‌آموزان نیازمند توزیع شود.

عبدالحسین کریمی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: سال تحصیلی ۹۹ از ۱۵ شهریور به اتفاق ۲۰۰۰ دانش‌آموز با ۳۵۰ معلم در ۱۱۰ کلاس درس آغاز می‌شود.

رئیس آموزش و پرورش بخش کومله افزود: امسال دو آموزشگاه حضرت زینب(س) و شهید مهری ویسرود با اعتباری بالغ بر ۵۰۰ میلیون تومان آماده شده که در اختیار دانش‌آموزان قرار خواهد گرفت.

کریمی گفت: از آنجایی که شروع سال تحصیلی همزمان با شیوع کرونا خواهد بود، لذا تمهیدات متعددی پیش‌بینی شده و چنانچه وضعیت استان از حالت عادی خارج شود، مدارس به صورت زوج و فرد فعالیت آموزشی خود را دنبال می‌کنند.

وی بیان کرد: باتوجه به بازنشستگی همکاران، کمبود معلم را در مقاطع ابتدایی، متوسطه اول و دوم را خواهیم داشت. باتوجه به هماهنگی‌های صورت گرفته با استان، کمبود معلم را از طریق حق‌التدریس یا اضافه کار پوشش خواهیم داد.

رئیس آموزش و پرورش کومله در خصوص وضعیت دانش‌آموزان این بخش در کنکور سراسری، تصریح کرد: بین ۳۴ منطقه آموزش و پرورش استان، بخش کومله با دانش‌آموزان مستعدی که دارد، رتبه دهم قبولی در کنکور سراسری را دارد.

کریمی با بیان اینکه متاسفانه هشت نفر از همکاران ما را به دلیل ابتلا به کرونا از دست دادیم، اضافه کرد: در بحران کرونا حدود ۵۰۰۰ هزار ماسک تولید کردیم و در اختیار دانش‌آموزان و اولیا و شهروندان توزیع کردیم؛ همچنین مواد ضدعفونی کننده هم در مدارس توزیع شد.

وی خاطرنشان کرد: برای سال تحصیلی جدید حدود ۱۵۰۰ ماسک را آماده کردیم، همچنین مواد ضدعفونی کننده نیز آماده توزیع در سطح مدارس است.

رئیس آموزش و پرورش بخش کومله با اشاره به اینکه کمبود فضای آموزشی در کومله نداریم، بیان کرد: برخی از مدارس ما تخریبی هستند که طی هماهنگی با خیرین درصدد بازسازی این بناها هستیم.

کریمی با اشاره به توزیع ۲۰۰ بسته کمک معیشتی بین دانش‌آموزان کم بضاعت، تصریح کرد: با توجه به در پیش بودن سال تحصیلی آینده، حدود ۱۵۰ بسته فرهنگی از قبیل لوازم التحریر، کیف و کفش تهیه شده تا بین دانش‌آموزان نیازمند توزیع شود. با کمک پنج میلیون تومانی خیرین برای تهیه لباس فرم دانش‌آموزان بی بضاعت هماهنگی‌هایی انجام شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار