رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: برای مرمت و بازسازی قناتهای استان ۹۰ میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده است.
کد خبر: ۸۷۹۳۷۹
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۲ 24 July 2020

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان در جلسه بررسی مسائل و مشکلات بخش کشاورزی شهرستان بوئین میاندشت گفت: برای مرمت وبازسازی قنات‌های استان، ۹۰ میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده است که تلاش خواهیم کرد سهم مناطق دورافتاده از جمله بوئین میاندشت به صورت ویژه لحاظ شود.
مهرداد مرادمند با بیان اینکه استان اصفهان با تولید سالانه هزار و ۸۰۰ میلیون تن، رتبه اول تولیدات دامی کشور را دارد، افزود : به همین دلیل، برای تامین کمبود نهاده‌های دامی، با وزارت جهاد کشاورزی رایزنی شد که خوشبختانه، سهم استان اصفهان با 2 درصد افزایش به ۱۰ درصد رسید.
محمدرضا توسلی فرماندار بوئین میاندشت هم در این نشست، خسارت ناشی از بارندگی‌های و سیلاب‌های دو سال اخیر را ۲۲۰ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: ۱۰۶ رشته قنات از مجموع ۲۹۶ رشته قنات شهرستان دچار خسارت شد که برای مرمت آنها، اوراق خزانه با تاریخ وصول سال ۱۴۰۱ ارائه شده است.
در این جلسه، مدیر جهاد کشاورزی بویین میاندشت نیز گفت: تاکنون، مبلغ ۴۱ میلیارد ریال تسهیلات با نرخ سود ۴ درصد و مبلغ ۵۳ میلیارد ریال کمک بلاعوض به طرح‌های عمرانی و کشاورزان و دامدارن خسارت دیده از سیل‌های دو سال اخیر پرداخت شده است.
محمدتقی فرهادی، استفاده از شیوه‌های نوین آبیاری را یکی از برنامه‌های اصلی جهاد کشاورزی در این شهرستان دانست و افزود: مجموع اراضی آبی بوئین میاندشت ۱۱ هزار هکتار است که بیش از ۶۰ درصد از آن‌ها به سیستم‌های نوین آبیاری مجهز شده و در حال حاضر نیز، هزار و ۱۰۰ هکتار طرح آبیاری با ۱۴۰ میلیارد ریال اعتبار در حال اجراست.
دراین جلسه، نمایندگان تشکل‌های کشاورزی به بیان مشکلات حوزه کاری خود پرداختند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار