معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه برآورد کرد: امسال با افزایش ۵۰ هزار تنی میزان تولید شیر در استان به ۴۰۰ هزار تن برسد.
کد خبر: ۸۸۰۴۵۶
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۰ 27 July 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،بهرام خانی  با بیان اینکه سال گذشته 350 هزار تن شیر در واحدهای دامداری استان کرمانشاه تولید شد، گفت: امسال با برنامه‌ریزی‌های انجام شده برآورد می‌شود افزایش 14.3 درصدی تولید شیر در استان را شاهد باشیم و میزان تولید شیر در استان به 400 هزار تن برسد.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه افزود: طبق هدف گذاری انجام شده تولید شیر خام استان در پایان سال آینده به 500 هزار تن خواهد رسید.

خانی با بیان اینکه برای افزایش تولید شیر در استان توسعه واحدهای پرورش گاوشیری در کنار تکمیل ظرفیت واحدهای موجود و بازگرداندن واحدهای غیرفعال به چرخه تولید را در برنامه داریم، گفت: همچنین اصلاح نژاد گاوشیری صنعتی و نیمه صنعتی و ایجاد و توسعه واحدهای پرورش گاومیش در استان دنبال می شود.

خانی سپس با اشاره به جایگاه خوب استان در حوزه تولید شیر و فرآورده های لبنی در کشور، گفت: سرانه مصرف شیر خام و مشتقاتش در کشور و استان کرمانشاه سالانه بین 100 تا 110 کیلوگرم است، لذا نیاز سالانه استان کرمانشاه به شیر بین 220 تا 230 هزار تن است که نه فقط کمبودی برای تامین این میزان شیر نداریم، بلکه مازاد تولید هم داریم.

خانی اضافه کرد: مازاد تولید شیر خام استان به صورت شیر و یا دیگر فرآورده‌های لبنی به استانهایی مثل خوزستان و همدان فرستاده می شود.

خانی تعداد واحدهای دامداری صنعتی و نیمه صنعتی سبک و سنگین استان کرمانشاه را 604 واحد عنوان کرد و افزود: این واحدها 167 هزار راس دام دارند.

وی همچنین جمعیت دامی استان کرمانشاه را چهار میلیون و 950 هزار واحد دامی عنوان کرد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار