جداسازی افراد مبتلا به کرونا از دیگر اعضای خانواده مهمترین اصل در قرنطینه خانگی این بیماران است.
کد خبر: ۸۸۰۶۴۹
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۳ 27 July 2020

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما:دکتر محمدعلی داورپناه، فوق تخصص بیماری‌های عفونی گفت: پس از تشخیص بیماری کرونا در افراد برای آن دسته از مبتلایان که دارای علائم خفیف، سطح اکسیژن خون نرمال و بدون بیماری‌های زمینه‌ای باشند، قرنطینه خانگی تجویز می‌شود.

 

وی افزود: در قرنطینه خانگی رعایت فاصله ۲ متری بیمار از دیگر اعضای خانواده و ایزوله کردن وی در اتاقی که دارای پنجره و تهویه مناسب است، ضروری است.
دکتر داورپناه گفت: تنها یک نفر از اعضای خانواده که از سلامت کامل برخوردار است و دارای بیماری‌های زمینه‌ای نیست، می‌تواند مراقبت از بیمار را با رعایت کامل اصول بهداشتی بر عهده گیرد.
عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه فرد مراقب باید تا حد امکان از وارد شدن به اتاق بیمار خودداری کند، افزود: در مواقع اضطراری که نیاز به حضور مراقب در اتاق ایزوله بیمار است، هم فرد مراقب و هم بیمار باید از ماسک استفاده کنند.
دکتر داورپناه جداسازی لوازم شخصی و ظروف غذاخوری بیمار، ضدعفونی کردن دستگیره درِ اتاق ها، حمام، سرویس بهداشتی و سایر سطوح مشترکی که در تماس مکرر بیمار و دیگر افراد خانواده است، شستشوی لباس‌ها و ملحفه‌های بیمار به صورت مجزا با مواد شوینده و آب ۶۰ تا ۹۰ درجه سانتیگراد را از دیگر نکات مهم در مراقبت از بیماران مبتلا به کرونا در منزل برشمرد.

این فوق تخصص بیماری‌های عفونی گفت: بیماران مبتلا حتما باید از مایعات مانند آب، آب میوه‌های طبیعی که در منزل تهیه شده است و چای رقیق به میزان زیاد استفاده کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار