مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری ایلام؛
مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری ایلام گفت: اجرای دقیق سند ارتقای زنان و خانواده در کاهش آسیب‌ها، بهبود بهبود وضعیت جوانان و خانواده، کاهش ناعدالتی جنسیتی و بهبود شرایط اجتماعی موثر است.
کد خبر: ۸۸۰۹۲۷
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۰ 28 July 2020

 به گزارش تابناک ایلام؛زینب شیرخانی اظهار داشت: اضافه کرد: این سند سال گذشته تدوین شده و با حمایت معاونت زنان و خانواده در شورای برنامه‌ریزی کشور تصویب و در استان‌ها در حال اجراست.

وی یادآور شد: توصیف وضعیت موجود زنان در عرصه‌های مختلف جمعیتی، نیروی کار، ازدواج و طلاق، تحصیل، تامین اجتماعی، ورزش، بهداشت و سلامت و افزایش مشارکت سیاسی و اجتماعی زنان از اهداف این سند است.

شیرخانی گفت: در این سند راهکارهایی برای رسیدن به وضع مطلوب ارائه شده است و دستگاه‌ها موظف به اجرای برنامه‌های توسعه‌ای آن در موضوع زنان و خانواده هستند.

مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری ایلام گفت: یکی از دغدغه‌ها، ازدواج دختران در سن پایین بود که بر اساس این سند فعالیت‌های خوبی در راستای رفع این معضل اجتماعی انجام گرفته و نتایج خوبی بدست آمده است.

شیرخانی اظهار داشت: ایجاد اشتغال برای جوانان، پرداخت تسهیلات مسکن و کم‌بهره، اختصاص مسکن به زوج‌های جوان، معافیت مالیاتی برای کسب و کار خرد جوانان، استقرار خدمات مشاوره و دعوت از الگوهای موفق برای ازدواج آسان از جمله برنامه‌های مهم و در دست اقدام این دفتر بر اساس سند تدوین شده است.

وی اضافه کرد: افزایش مهارت‌های ازدواج پایدار و بهنگام در قالب کارگاه‌های آموزشی در بین دانش‌آموزان دبیرستانی و دانشحویان، فرهنگ‌سازی در زمینه مداخله‌های ناموثر، برگزاری همایش‌های محلی و استانی با حضور معتمدین برای تسهیل و فرهنگ‌سازی ازدواج جوانان از دیگر برنامه‌های این دفتر است.

شیرخانی گفت: در تلاش هستیم تا با دسترسی جوانان به اشتغال پایدار، آسیب‌پذیری اقتصادی آنان کمتر شود.

وی افزود: باید خانواده‌ها نسبت به پیامدهای اجتماعی افرایش سن ازدواج جوانان آگاه باشند و در راستای حذف موانع دست و پاگیر فرهنگی ازدواج و کم شدن فشارهای روانی و افزایش آگاهی و مهارت قبل و بعد تشکیل زندگی مشترک تلاش‌ها ادامه دارد.

وی اضافه کرد: به منظور دستیابی به اهداف اسناد بالادستی و استفاده از تحلیل محتوای کیفی تمام داده‌ها و یافته‌های پیشین و در نظر گرفتن مختصات فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی استان و بر اساس سند ارتقای وضعیت زنان استان، تلاش می‌شود ضمن تشویق جوانان به ازدواج آسان و پایدار، بسیاری از آسیب‌ها کاهش یابد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار