اخبار و عملکرد حوزه انتظامی مازندران در 7 مرداد توسط معاونت اجتماعی فرماندهی نیروی انتظامی مازندران به خبرنگار تابناک از کل استان از غرب تا شرق به شرح زیر به حضور تقدیم می گردد.
کد خبر: ۸۸۱۱۳۰
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۷ 28 July 2020

 به گزارش تابناک مازندران ، اخبار و عملکرد کلی نیروی انتظامی استان مازندران در 7 مرداد ماه سال 1399 به حضور تقدیم می گردد.

بر اساس این گزارش، اخبار کامل نیروی انتظامی مازندران در روز 7 مرداد بشرح زیر است :

دستگيري 2 سارق اموال داخل خودرو در محمودآباد 

فرمانده انتظامی شهرستان محمودآباد از دستگيري 2 سارق اموال داخل خودرو با 15 فقره سرقت در این شهرستان خبر داد. 

 سرهنگ "محمود حسین زاده " در تشریح این خبر، اظهار داشت: در پي وقوع چندین فقره سرقت اموال داخل خودرو در شهرستان محمود آباد موضوع در دستور كار ماموران انتظامي این فرماندهی قرار گرفت .

سرهنگ حسین زاده، افزود: ماموران اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی با بررسی های همه جانبه موفق به شناسایی 2 سارق حرفه ای در رسیدگی به این پرونده شدند.

وی تصریح کرد: پس از هماهنگی های قضائی، متهمان در حین تردد در این شهرستان با یک خودروی پراید سرقتی دارای سابقه سرقت از تهران دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی محمودآباد با بیان این که متهمان در بازجویی ها  به 15 فقره سرقت اموال داخل خودرو در این شهرستان نیز اعتراف کردند به شهروندان توصيه كرد: به منظور پيشگيري از سرقت داخل خودرو وجه نقد ، اشياء قيمتي و غیره را در داخل خودرو قرار نداده و خودرو را به تجهيزات بازدارنده و ضد سرقت مجهز كنند.

 

حادثه رانندگی با یک کشته و یک مصدوم در ساری 

فرمانده انتظامی شهرستان ساری از وقوع حادثه رانندگی با یک کشته و یک مصدوم در این شهرستان خبر داد . 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ ناصرعلی صفرپور در تشریح این خبر، گفت: در پی کسب خبری از مرکز فوریت های پلیسی 110 مبنی بر وقوع حادثه رانندگی در شهرک فرهنگیان ساری، ماموران کلانتری 12 به محل حادثه اعزام شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان ساری، تصریح کرد: در این حادثه که ساعت حدود 9 شب گذشته به وقوع پیوست، یک خودروی سواری با یک دستگاه موتورسیکلت با 2 سرنشین مرد برخورد کرد.

سرهنگ صفرپور، افزود: بر اثر وقوع این حادثه راکب و ترک نشین موتورسیکلت به شرت مجروح وتوسط عوامل امدادی به بیمارستان منتقل شدند .

وی از مرگ ترک نشین موتورسیکلت به علت شدت صدمات و جراحت های وارده خبر داد و گفت: علت تامه این حادثه توسط کارشناسان پلیس راه در دست بررسی است .

 

سارق دوچرخه در بابلسر دستگیر شد 

فرمانده انتظامی شهرستان بابلسر از دستگیری سارق دوچرخه با 9فقره سرقت در این شهرستان خبر داد. 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس ، سرهنگ" حسین اسدی" در تشریح این خبر، گفت: در پی چندین فقره سرقت دوچرخه در سطح شهرستان بابلسر، موضوع در دستور کار ماموران کلانتری 12قرار گرفت.

فرمانده انتظامی شهرستان بابلسر، تصریح کرد: با انجام اقدامات اطلاعاتی ماموران سارق را شناسایی و پس از هماهنگی های قضائی وی را دستگیر کردند.

وی، در ادامه اظهار داشت: متهم در تحقیقات بعمل آمده به سرقت 9دستگاه دوچرخه در این شهرستان اعتراف کرد.

سرهنگ اسدی با بیان اینکه متهم پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد،به شهروندان توصیه کرد: ضمن توجه به هشدارهای پلیس با مراقبت صحیح از اموال خود فرصت سرقت را از سارقان سلب کنند .

 

 

دستگیری سارق اماکن خصوصی با 10 فقره سرقت درفریدونکنار 

فرمانده انتظامی شهرستان فریدونکنار از دستگیری 4 سارق اماکن خصوصی و منزل با 10 فقره سرقت در این شهرستان خبر داد. 

سرهنگ "حسن هاشم پور" در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، گفت: در پي وقوع چند فقره سرقت اماکن خصوصی و منزل در شهرستان فریدونکنار ماموران پليس آگاهی اقدامات خود را در اين زمينه آغاز کردند.

سرهنگ "هاشم پور" خاطرنشان کرد: کارآگاهان اداره مبارزه با سرقت پس از بررسي های همه جانبه موفق به شناسايي 4 سارق سابقه دار در این سرقت ها شدند.

وی، تصریح کرد: پس از هماهنگی با مرجع قضائی متهمان در مخفیگاهشان دستگير و در بازجويي های انجام شده به 10 فقره سرقت اماکن خصوصی و منزل و موتورسیکلت در این شهرستان اعتراف کردند.

فرماندهی انتظامی شهرستان فریدونکنار با بيان اين که متهمان پس از تشکیل پرونده روانه دادسرا شدند، از شهروندان خواست: برای برقراری امنیت اجتماعی با پلیس همکاری کرده و هرگونه اطلاعات و اخباری را در زمینه مسائل امنیتی به مرکز فوریت های پلیس 110 اطلاع دهند.

 

 

دستگیری سارق موتورسیکلت در بهشهر 

فرمانده انتظامی شهرستان "بهشهر" از شناسایی و دستگیری سارق موتور سیکلت با 6 فقره سرقت در رستمکلا خبر داد . 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ"حسن عنایتی گنجی" درباره جزئیات این خبر، گفت: در پی وقوع چندین فقره سرقت موتور سیکلت در بهشهر، موضوع در دستور کار ماموران انتظامی کلانتری 13 رستمکلا قرار گرفت .

فرمانده انتظامی استان شهرستان بهشهر، تصریح کرد: ماموران، با انجام اقدامات اطلاعاتی و بررسی های همه جانبه، سارق را شناسایی و در مخفیگاهش دستگیر کردند .

وی، اظهار داشت: متهم که دارای سابقه سرقت در این شهرستان نیز می باشد در بازجویی های به عمل آمده تاکنون به 6 فقره سرقت موتور سیکلت در رستمکلا این شهرستان اعتراف کرد .

فرمانده انتظامی شهرستان بهشهر در پایان به رانندگان و مالکان خودروها توصیه کرد: ضمن رعایت هشدارهای انتظامی و استفاده از تجهیزات بازدارنده، از پارک خودرو ، موتور سیکلت و وسائط نقلیه موتوری در محیط های تاریک و فاقد روشنایی مناسب خودداری کنند.

 

 

مقابله بی امان با سوداگران مرگ در شهرستان آمل 

فرمانده انتظامي شهرستان آمل، از اجرای طرح های عملیاتی مبارزه با سوداگران مرگ و کشف بیش از 55 کیلوگرم مواد مخدر در این شهرستان خبر داد. 

سرهنگ "نعمت الله آزادی"در گفت و گو با خبرنگار پايگاه خبري پليس، گفت:در اجرای طرح مبارزه با سوداگران مرگ ،کارآگاهان پلیس مبارزه با مواد مخدر اين فرماندهي ، طرح کنترل محور مواصلاتی و طرح های پاکسازی مناطق آلوده در این شهرستان به اجراء در آمد.

فرمانده انتظامی شهرستان آمل، افزود: پس از تشکیل تیم های عملیاتی، ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر این فرماندهی در یک ماهه گذشته موفق به شناسایی و کشف بیش از 55 کیلوگرم مواد مخدر از نوع تریاک شدند.

سرهنگ آزادی ، بابيان اين که مواد مخدر يك عامل مهم برای به خطر افتادن بهداشت و سلامت جوامع بشري است، گفت: مواد مخدر ريشه اخلاق را در جامعه مي سوزاند و ره آورد آن تزلزل خانواده ها و نگراني و ناامني شهروندان و در نتيجه تنزل امنيت انساني آنان مي شود.

وی در پایان، خاطر نشان کرد : مقابله با پديده شوم مواد مخدر نیازمند همکاری و تعامل همه آحاد جامعه با نیروی انتظامی است.

 

-----------------------------------------------

 

کشف 5 کیلوحشیش درمیاندورود 

فرمانده انتظامی شهرستان میاندورود از دستگیری یک عامل افیونی و کشف 5کیلو گرم حشیش در این شهرستان خبر داد . 

سرهنگ علی داداش تبار در گفت و گو با خبرنگار پايگاه خبري پليس، درتشريح جزئيات اين خبر، گفت: در پي کسب خبری مبني بر توزیع مواد مخدر توسط عاملی افيوني در شهرستان میاندورود موضوع در دستور کار ماموران پلیس مبارزه با موادمخدر قرار گرفت.

فرمانده انتظامی شهرستان میاندورود افزود: مأموران پليس مبارزه با مواد مخدر با انجام تحقيقات پلیسی و بررسي ميداني ، موفق به شناسايي این قاچاقچی مواد مخدر که در پوشش مسافر در شهرستان میاندورود اقدام به توزیع مواد مخدر می کرد، شدند.

سرهنگ داداش تبار اظهار داشت: ماموران در عملیاتی ضربتی متهمین را حین جابجایی مواد مخدر باخودرو سواری دستگیر و در بازرسی از خودروی وی 5 کیلو حشیش کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان میاندورود با بيان این که متهم پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد، از شهروندان خواست برای مقابله با عاملان افیونی و برهم زنندگان نظم و امنیت عمومی مراتب را در اسرع وقت به مرکز فوریت های پلیسی 110 اعلام دارند .

 

-----------------------------------------------

 

سردی عاطفی در زندگی زناشویی 

اگر عادت به ارتباط عاطفی سالم و محکمی با همسرتان داشته باشید، به بی‌حسی و کمبود شور و هیجان عاطفی رسیدن می‌تواند درد و اندوه زیادی برای‌تان ایجاد کند.... 

شاید همسرتان زمانی بسیار به شما توجه می‌کرده و شما هم عادت داشتید ساعت ها با همسرتان صمیمانه و مهربانانه گفت و گو کنید، اما حالا ساعت ها طول می‌کشد تا جواب پیام‌تان را بدهد یا گفتگوهای‌تان فراتر از سه چهار جمله نمی‌رود، در نتیجه، صمیمیت و اطمینان و شادی و احساس امنیتی که قبلا در کنار همسرتان داشتید دیگر رنگ می‌بازد.

این کمبودها و تغییرات به زندگی زناشویی‌تان لطمه می‌زنند این ضعف ارتباط هر چقدر بیشتر طول بکشد، بیشتر احساس خواهید کرد که با هم اتاقی‌تان در حال زندگی هستید، نه با همسرتان!

در سردی عاطفی شما دیگر از همسرتان نظر و کمک نمی‌خواهید، مکالمه‌ای با هم ندارید، رابطه جنسی ندارید، مدام نقد و سرزنش می‌کنید، پیامدهای فقدان پیوند عاطفی، تنهایی و افسردگی، فاصله‌ای که روز به روز بیشتر می‌شود و در نهایت خیانت دور از ذهن نیست.

بسیاری از زن و شوهرها از سردی و یکنواختی روابط خود با همسر گله مند هستند و از اینکه رابطه آنها مانند سال های اولیه زندگی شان نیست و کمتر نشانی از ابراز علاقه می بیند، ناراحت هستند .

آیا می دانید عوامل اصلی سرد شدن رابطه بین زن و شوهر ها چیست؟

ما در اینجا شما را به چند دلیل اصلی سرد شدن رابطه بین زن و شوهر ها آشنا می کنیم.

1. ترک بیش از اندازه همسر

2. اهمیت ندادن به همسر و درک نکردن وی

3. عذرخواهی نکردن

4. نادیده گرفتن نیاز های واقعی

5. عدم اظهار محبت

6. بی اطلاعی از اسلوب صحیح روابط زناشویی

خانم پارکر نویسنده مجله نیویورک تایمز در کتابش ، علم خوشبختی ازدواج، به هفت نکته درباره ازدواج خوشحال اشاره می کند:

۱-خبرهای خوب را جشن بگیرید: تحقیقات نشان داده است زوج هایی که بطور مرتب زمان های خوب را با هم جشن میگیرند، حس تعهد، صمیمیت و اعتماد بیشتری نسبت به هم دارند.

۲-نسبت ۵ به ۱: تعداد لحظات خوب به بد باید ۵ به ۱ باشد، لازم نیست که همه لحظات مثبت و منفی را بشمارید، اما اگر تقریبا با هم برابر هم باشند احتمال جدایی و طلاق به شدت کاهش یابد.

۳-استانداردهایتان را بالا نگه دارید: تحقیقات نشان دادند افرادی که انتظارات بیشتری دارند، چیزهای بیشتری بدست می آورند. افرادی که استانداردهای ایدآلی دارند، کسانی که واقعا میخواهند بخوبی با آنها رفتار شوند و کسانی که از ازدواجشان عشق و مهربانی میخواهند، در نهایت به این نوع ازدواج دست پیدا میکنند.

۴-به خانواده و دوستانتان نزدیک بمانید: ازدواج با دو نفر شکل می گیرد و اگر انتظار داشته باشیم، که همه حمایت و صمیمیت را از همسرمان دریافت کنیم، بسیار غیر واقعی است، دوستان و خانوادتان را نزدیک خودتان نگه دارید، ازدواج شما باید اولویتتان باشد اما تنها رابطه ی شما هم نباشد.

۵- از همسرتان انتظار نداشته باشید که شما را خوشحال کند: تحقیقات نشان دادند، بیشتر خوشحالی افراد در نهایت به پایه ی طبیعی آنها بر میگردد، حتی بعد از وقایع بسیار مثبت مثل ازدواج. خوشحالی به خود فرد و انتظاراتش بستگی دارد و تغییر دادن همیشگی آن غیرواقعی و ناعادلانه است.

۶- روابط جنسی تان را افزایش دهید: در طول مسیر ازدواج، تمایلات میتوانند کاهش پیدا کنند. رابطه ی جنسی سالم است و فواید بیولوژیکی و احساسی دارد که نمیتوان از آن چشم پوشی کرد. پس میتواند باعث بهبود خلق و خو، صبر و ارتباط بهتری با همسرتان شود.

۷-هیجان: . با امتحان کردن چیزها و تجربیات جدید با همسرتان، ازدواج تان را حفظ کنید. لیستی از علایق خود و همسرتان تهیه کنید و بعد از آن لیستی از چیزیهای سرگرم کننده ای که دوست دارید با همسرتان داشته باشید را بنویسید.

نکات دیگر

از سرکار به همسرتان پیام دهید

فرزندانتان را به پارک ببرید و اجازه دهید همسرتان استراحت کند و چرتی بزند

به او حرفهای خاص و عاشقانه بزنید

هر ساعت درروز او را ستایش کنید و از او تعریف و تمجید کنید

پیام های او را عاشقانه پاسخ دهید

به او بگویید که چقدر خوشحال هستید که با او ازدواج کرده اید

در مواقعی که همسرتان بیمار است از بچه ها مراقبت کنید تا استراحت کند

کاری که می توانید برای خوشحالی همسرتان بکنید این است که برای او یک شاخه گل بخرید

بصورت غیرمنتظره با او تماس بگیرید و بگویید که چقدر دوستش دارید و نمیتوانید برای دیدنش صبر کنید

از ظاهر او تعریف کنید

با او صحبت کنید و روابطتان را حفظ کنید

به او افتخار کنید

به همسرتان بگویید، زندگی مشترک و بچه هایمان، چیزهایی هستند که من همیشه برای داشتنشان دعا می کردم

از کارهایی که او برای شما و زندگیتان انجام میدهد قدر دانی کنید

صبحها با خنده و خوشحالی از خواب بیدار شوید نه با اخم، و به او بگویید که چقدر دوستش دارید

برای صرف نهار منتظر بمانید تا او هم بیاید و با هم غذا بخورید

برای مدیریت مالی و پس اندازهایش برای زندگی، از او تشکر کنید

برای حمایت از شما در سختی ها و مشکلات از او تشکر کنید

تهیه وتنظیم : زینب باقری کارشناس ارشد روانشناسی و مددکار اجتماعی کلانتری 11 نکا

 

-----------------------------------------------

 

گوش دادن، از مهارت های مهم زندگی 

مهارت گوش دادن مهارتی است که در رابطه بین افراد می تواند صمیمیت ایجاد کند و به تداوم آن کمک کند. 

گوش دادن تعهدی برای فهمیدن و رسیدن به درک همدلانه است.به این معنا که از علایق، نیاز ها و تعصبات خود بکاهید و از زاویه دید طرف مقابل به موضوع نگاه کنید. گوش دادن نشانه مهر و محبت شما به طرف مقابل است . با گوش دادن به سخنان گوینده به وی می گویید که به صحبت هایش علاقه دارید و می خواهید بیشتر بدانید.

گوش دادن فعالانه، شیوه ای است که به رفتار متقابل ما در برابر دیگران اشاره دارد ویکی از موثر ترین شیوه های کاهش فشار عصبی است.از این طریق می توان علت حقیقی عصبانیت طرف مقابل را شناسایی کرد اگر اشخاص احساس کنند که درک شده اند، حالت دفاعی آنها کاملا فروکش می کند و خطر اینکه خشمگین شوند و از کوره در روند تقریبا از بین می رود، راحت تر و با آرامش بیشتری می توان وارد یک مذاکره صحیح شد.

موانع گوش دادن

زمانی که فردی با شما صحبت می کند گاه بنا به دلایلی نمی توانید درست و کامل مطالب اورا بشنوید و در نتیجه،در اکثر موارد هم نمی توانید پاسخ درستی بدهید. سعی کنید با دقت گوش کنید و متوجه شوید.ممکن است در مورد یک مسئله چندعامل باعث بروز اشکال شوند و حتی نسبت به افراد مختلف، عوامل متفاوتی مانع از گوش دادن فعال شوند.

برخی از مهم ترین این موانع عبارت اند از :

1-پیش داوری یا قضاوت کردن:از ابتدا در مورد شخصیت گوینده داوری می کنید و با زدن برچسبی به او ،به خود اجازه می دهید به صحبت های او اهمیتی ندهید و حتی اگر به حرف هایش گوش می دهید، مدام به فکر پیدا کردن دلایلی برای اثبات ان برچسب از میان صحبت های خودش هستید.

2-فیلتر کردن:بخشی از حرف های گوینده را می شنوید و از کنار بقیه صحبت هایش بی تفاوت عبور می کنید. معمولا حرف هایی که علاقه ای به شنیدن انها ندارید فیلتر می شوند.

3-توجه به ((جواب دادن)): آن قدر پاسخ حرف های طرف مقابل برایتان مهم است که نمی توانید حرف های اورا درست و کامل بشنوید. ذهنتان مدام درگیر پیدا کردن پاسخ مناسب برای طرف مقابل است ،او صحبت می کند و شما در ذهن خود مرور می کنید که بهتر است این جواب را بدهم یا به آن موضوع اشاره کنم و غیره.

4-ذهن خوانی: برای صحبت ((گوینده)) معنا و برداشتی می سازید . با این کار از واقعیت مشکل جدا شده و به خیالات روی آورده اید. ذهن خوان ها به عواملی از قبیل لحن صدا و حالت های دست و صورت بهای فراوان می دهند.

5- حق به جانب بودن : از شنیدن هر سخنی که شما را کمتر از حد عالی یا ان حدی که خودتان انتظار دارید معرفی کند ،اشفته می شوید و برای فرار از شنیدن حرف ها فریاد می کشید،موضوع را عوض می کنید ،توجیه می کنید ،بهانه می اورید و یا متهم می سازید. با این کار ،به شکلی با انتقاد وارد شده برخورد می کنید.

6-پند و اندرز دادن :بعد از مدت کوتاهی که ساکت بوده و حرف نزده اید یا حتی در میان حرف های گوینده فکر می کنید که اطلاعات جالب یا نصایح مفیدی دارید، صحبت های اورا قطع می کنیدو برای راهنمایی دادن ، پند و اندرز را شروع می کنید.

به جای این کار سعی کنید بدون یک کلمه حرف ،به مطالب گوینده گوش کنید،زیرا ممکن است هنوز حقایق را کاملا درک نکرده باشید و ممکن است نصیحت و راه حل های شما به درد او نخورد و شاید هم در آن شرایط او اصلا به نصیحت احتیاج نداشته باشد و فقط خواهان همدردی وهمدلی شما باشد.

7-دفاع کردن : هنگامی که شنونده بدون دانستن علت اصلی پیام و داشتن اطلاعات اضافی ، از موضوع مورد بحث گوینده بی دلیل و منطق پشتیبانی کند یا در پاسخ به صحبت های گوینده تدافعی برخورد نماید، قطعا گوش دهنده خوبی نخواهد بود

منبع : کتاب ارتباط موثر از ساندرا هیبلز – ریچارد ال ویوور "مترجمان : عباس بهزادی مقدم، عفت یحیایی رقیه ارجی – فاطمه کاظم زاده "

تهیه وتنظیم : سلاله سلیمی خورشیدی مشاور و مددکار اجتماعی فرماندهی انتظامی شهرستان بهشهر

خبر: سلمان مهدوی خبرنگار تابناک ساری

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار