معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت قم گفت: ظرفیت تولید مرغ گرم استان ۶۰ تن است که تأمین ۳۰ تن مرغ مازاد بر تولید قم جهت تنظیم بازار در دستور کار قرار دارد.
کد خبر: ۸۸۲۲۲۶
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۳ 31 July 2020

به گزارش تابناک قم، امیرحسین پروان، با اشاره به پیگیری برخی از مصوبات در تأمین و توزیع ماسک و تمدید مجوز تولید از سوی معاونت غذا و دارو اظهار داشت: اخذ مجوز برای واحدهای درخواستی و مشخصات پارچه ویژه واحدهای صنفی و تولیدی نیز از جمله این مصوبات است که در این هفته وضعیت آمار و ارقام احصاء شد.

معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت قم تصریح کرد: تولید 60 هزار عدد ماسک کارگاهی یکی از ظرفیت‌های تولید در قم است که 40 هزار عدد توسط گروه سفیران سلامت زیر نظر پایگاه بسیج تولید می‌شود.

وی با بیان اینکه مقرر شد اقداماتی برای تأمین مواد اولیه برای بسیج اصناف نیز صورت پذیرد، ابراز کرد: دراین‌باره یک‌میلیون و 650 هزار متر پارچه ماسک یک‌بارمصرف برای بسیج اصناف قم تأمین شد.

پروان خاطرنشان کرد: قیمت ماسک پارچه‌ای در کشور به‌زودی اعلام می‌شود، اما در حال حاضر ماسک‌های خانگی دو تا سه هزار تومان طبق کیفیت دوخت عرضه می‌شود که باید در جهت قیمت مصوب اقدام شود.

وی با تأکید بر اینکه یکی از مطالبات مهم در ساماندهی وضعیت تأمین ماسک، ارائه گزارش از توزیع ماسک در مراکز بهداشتی است، یادآور شد: گزارشاتی از توزیع ماسک در داروخانه‌ها اعلام‌شده اما در مورد مراکز بهداشتی، آماری در دست نیست و با توجه به اینکه ماسک جزء کالاهای اساسی است باید توزیع و قیمت آن به‌خوبی پایش شود.

معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت قم ادامه داد: قیمت مصوب ماسک در جهت تعدیل قیمت، 1300 تومان ماسک صنعتی و 1500 کارگاهی و پارچه‌ای بوده که تابع عرضه و تقاضاست.

وی در مورد تنظیم بازار مرغ نیز اضافه کرد: ظرفیت تولید مرغ گرم استان 60 تن است که تأمین 30 تن مرغ مازاد بر تولید قم جهت تنظیم بازار در دستور کار قرار دارد.

پروان افزود: مصوبه‌ای در مورد بازار مرغ از سوی وزارت جهاد کشاورزی ارائه شد که پیش‌بینی لازم برای جوجه ریزی در آستانه ماه محرم و صفر با توجه به افزایش نیاز داشته باشند که کمبود مواجه نشویم.

وی در مورد افزایش قیمت لبنیات نیز عنوان کرد: بر اساس ابلاغیه، قیمت شیر نیز کیلویی 3 هزار تومان مصوب شد که قبلاً 2390 تومان عرضه می‌شد، هرچند طبق گزارشات این تعرفه عملیاتی نمی‌شود.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار