رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان ایلام گفت: ۱۴ ایستگاه پمپاژ تامین آب اراضی و شبکه‌های آبیاری و زهکشی برای سال جاری در نقاط مختلف استان تامین اعتبار شده است.
کد خبر: ۸۸۲۷۸۲
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۰ 01 August 2020

به گزارش تابناک ایلام ؛ رحمت الله قیصوری اظهار داشت: این طرح با اجرای سازمان جهادکشاورزی در سال ۹۶ آغاز شده و زمان بندی اتمام این طرح بین یک تا سه سال در نظر گرفته شده و پیشرفت فیزیکی احداث این ۱۴ ایستگاه بین ۳۰ تا ۹۰ درصد است.

وی افزود: با تکمیل عملیات اجرایی ۱۴ مورد ایستگاه پمپاژ ۱۸هزار هکتار از اراضی دیم به آبی تبدیل شده است و با ایجاد سه هزار و ۴۰۰ شغل و ۱۵۰هزار تن افزایش تولید محصولات کشاورزی نقشی اساسی را در اشتغال پایدار، جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهرها، تامین امنیت غذایی جامعه و توسعه پایدار اقتصادی ایفا خواهد کرد.

قیصوری در مورد برآورد میزان افزایش تولید سالانه این طرح یادآور شد: با آغاز بهره برداری از این پروژه ها سالیانه چهار هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال درآمد بهره برداران بخش کشاورزی افزوده می شود.

وی تاکید کرد: مجموع اعتبار مورد نیاز این پروژه هفت میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال است که از محل اعتبارات ملی و استانی تامین می شود.

وی یادآور شد: تاکنون ۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال آن هزینه شده و چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برای تکمیل آن نیاز است.

وی افزود: اعتبارات استانی برای اجرای عملیات تامین آب شامل ایستگاه پمپاژ، خطوط انتقال آب و برق و برقی و مخازن ذخیره و اعتبارات ملی برای اجرای شبکه های آبیاری هزینه می شوند./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار