به گزارش تابناک سمنان: حمیدرضا عبدوس رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مهدیشهر گفت: اولین آبگرمکن‌های خورشیدی سال ۹۹ در ییلاق مرتع سیرت روستای چاشم شهرستان مهدیشهر نصب شد.
کد خبر: ۸۸۳۴۵۱
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۷ 03 August 2020

سریال ادامه دار نصب آبگرمکن خورشیدی در روستا‌ها

عبدوس با اشاره به این که حفاظت و حمایت از عرصه‌های منابع طبیعی از برنامه های مهم این اداره است گفت: امسال نیز در راستای استفاده از انرژی خورشیدی جایگزینی سوخت فسیلی و حفظ و حراست از درختان جنگلی و جلوگیری از قطع بی رویه درختان و بوته های ارزشمند مرتعی توسط بهره برداران و دامداران  حاشیه جنگل ها، تهیه و نصب آبگرمکن های خورشیدی در برنامه کاری قرار گرفت.
وی افزود: اجرای طرح آبگرمکن‌های خورشیدی در استان از سال ۹۴ و در یک روستا به عنوان پایلوت انجام شد و با دریافت بازخورد‌های مثبت از اجرای این طرح اکنون سالانه و به صورت منظم این طرح در روستا‌های استان اجرا می‌شود.
عبدوس در ادامه با بیان این که ییلاق های واقع در  حاشیه جنگل ها که راه صعب العبور دارند و همچنین از نعمت برق و گاز طبیعی محروم هستند در اولویت اجرای این طرح قرار گرفته اند گفت:اولین آبگرمکن های خورشیدی طی امسال نیز در روستای شهرستان مهدیشهر نصب شد.
حمیدرضا عبدوس رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مهدیشهر افزود: 6دستگاه آبگرمکن خورشیدی در پشت بام منزل 9 خانوار ساکن مناطق ییلاقی این روستا نصب گردید.
وی اعلام کرد: برای تهیه این آبگرمکن ها حدود 24 میلیون تومان از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی و صیانت هزینه شده که بهره برداران  فقط هزینه لوله کشی از آبگرمکن به آشپزخانه و حمام را پرداخت نمودند.
عبدوس، تأمین آب گرم رایگان ، حفاظت از بوته ها و پوشش گیاهی مراتع و در نتیجه افزایش تولیدات دامی و بالا رفتن درآمد حوضه نشینان و کاهش آمار قطع درختان توسط حوزه نشینان را از جمله اهداف اجرای این طرح برشمرد.

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار