برنامه ریزی برای ساماندهی فاضلاب 633 روستا کردستان . شرکت آبفا کردستان برنامه ای میان مدت برای ایجاد 31 مجتمع آبرسانی روستایی در استان تعریف کرده که اعتبار پیش بینی شده برای انجام آن 3800میلیارد ریال است.
کد خبر: ۸۸۳۴۹۹
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۵ 03 August 2020

  به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان کردستان تاکنون برای اجرای طرح ایجاد 31 مجتمع آبرسانی روستایی 2هزار میلیارد ریال تخصیص یافته است و با تکمیل آن 191 هزار نفر جمعیت روستایی در استان از آب آشامیدنی سالم بهره مند خواهند شد.در صورت تخصیص اعتبارات مورد نیاز و اجرای این مهم.گامی بلند در راستای توسعه آبرسانی روستایی برداشته می شود و شاخص بهره مندی از آب شرب بهداشتی در روستا های استان از 65 به 75 درصد ارتقاء خواهد یافت.

همچنین در حال حاضر شاخص بهره مندی روستاهای استان در زمینه دفع بهداشتی فاضلاب 1/7 درصد است که اگرچه این رقم از میانگین کشوری (45صدم درصد) بالاتر است ،اما با این وجود تلاش برای بهره مندی تعداد بیشتری از روستاها از شیکه جمع آوری فاضلاب در حال انجام است.

از یک هزار و677 روستای استان،فقط 16 روستا دارای شبکه جمع آوری فاضلاب هستند و سایر روستاهای کردستان از سیستم جمع آوری و دفع بهداشتی فاضلاب محروم هستند که نیاز است اقدامات اساسی در این زمینه صورت گیرد.

یکی از برنامه های شرکت آبفا کردستان دفع بهداشتی فاضلاب 133 روستا است که فاضلاب این تعداد روستا موجب آلودگی زیست محیطی میشود و ساماندهی فاضلاب آنها نیازمند یک هزار میلیارد ریال اعتبار است.

از دیگر برنامه های این شرکت، ساماندهی فاضلاب 100روستا با اعتبار یک هزار میلیار ریال است که در شعاع 1/2 کیلومتری از سد های استان قرار دارند ؛ضمن آنکه ساماندهی فاضلاب 430 روستای دیگر در حوضه آبریز سدها و در فاصله بیش از 1/2 کیلومتری از سدها قرار گرفته اند از دیگر برنامه های شرکت در حوزه فاضلاب به شمار می رود.

برچسب ها: آبفا کردستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار