به گزارش تابناک سمنان: معاون استاندار سمنان بابیان اینکه آمار خودکشی سمنان در قیاس با دیگر استان‌های کشور قابل‌توجه نیست، گفت: سابقه دینی و اخلاقی مردم منطقه در این کاهش مؤثر بوده است.
کد خبر: ۸۸۳۶۰۹
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۲ 03 August 2020

معاون استانداری: 80 درصد شهروندان سمنان کارت ملی هوشمند دارند

به گزارش تابناک سمنان: حبیب الله خجسته پور معاون استاندار سمنان بابیان اینکه آمار خودکشی سمنان در قیاس با دیگر استان‌های کشور قابل‌توجه نیست، گفت: سابقه دینی و اخلاقی مردم منطقه در این کاهش مؤثر بوده است.

معاون استاندار سمنان بعدازظهر دوشنبه در جلسه کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده استان سمنان به میزبانی سالن مدیریت بحران استانداری ضمن بیان اینکه آمار خودکشی سمنان در مقایسه با دیگر استان‌های کشور قابل‌توجه نیست، ابراز داشت: اگرچه آمارها از کاهش آمار خودکشی در استان حکایت دارد اما معتقدیم حتی یک مورد خودکشی نیز زیاد است.

وی بابیان اینکه بر اساس طرح تقسیم ملی، طرح مقابله با آسیب اجتماعی خودکشی بر عهده دانشگاه‌های علوم پزشکی است، ابراز داشت: این مهم می‌طلبد که دستگاه‌های مرتبط نیز با برنامه‌ریزی اصولی در کنار این دانشگاه‌ها برای انجام وظایف خود اقدام کنند.

حبیب الله خجسته پور ضمن بیان اینکه برای به صفر رساندن تعداد خودکشی باید از راهکارهای مختلف با همکاری سایر بخش‌ها برای مقابله با آن اقدام کرد، افزود: دراین‌بین باید گفت سابقه دینی و اخلاقی مردم استان سمنان در کاهش آمار خودکشی تأثیرگذار بوده است.

خجسته پور بابیان اینکه زندانیان و خانواده‌های آن‌ها با مشکلات بسیاری در زندگی خود مواجه هستند، تصریح کرد: کمیته امداد، بهزیستی، آموزش‌وپرورش، آموزش فنی و حرفه‌ای و دانشگاه‌های علوم پزشکی استان و بیمه سلامت می‌بایست حمایت از خانواده‌های زندانیان را در اولویت خود قرار دهند.

وی افزود: برای توانمند شدن خانواده‌های زندانیان می‌بایست هماهنگی دستگاه‌های اجرایی استان سمنان برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی و اجرای آئین‌نامه‌های اجرایی مرتبط با حمایت از خانواده‌های زندانیان و آسیب‌های مرتبط با زندانیان افزایش یابد.

 ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار