وی هدف از اجرای زراعت چوب را علاوه بر تامین چوب مورد نیاز واحدهای صنعت چوب کشور ، برداشتن فشار از روی جنگل های کشور به خصوص جنگل های شمال پس از اجرای قانون تنفس اعلام کرد.
کد خبر: ۸۸۴۱۰۰
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۱ 04 August 2020

 

معاون برنامه‌ریزی سازمان جنگل‌ها ، مراتع و آبخیزداری کشور با اعلام این که امسال طرح زراعت چوب در ۳۰ هزار هکتار از اراضی ملی اجرا می‏‌شود ، گفت که اجرای این طرح آغاز شده است.

 ایرنا ، عبدالرضا بازدار روز سه شنبه در آیین تکریم و معارفه مدیران کل منابع طبیعی ، مراتع و آبخیزداری مازندران منطقه ساری افزود : سهم استان ها برای اجرای این طرح در راستای تامین چوب مورد نیاز واحدهای چوبی کشور مشخص شده و استان ها مکلف به اجرای تمام و کمال این برنامه هستند.
وی هدف از اجرای زراعت چوب را علاوه بر تامین چوب مورد نیاز واحدهای صنعت چوب کشور ، برداشتن فشار از روی جنگل های کشور به خصوص جنگل های شمال پس از اجرای قانون تنفس اعلام کرد.
معاون سازمان جنگل ها اظهار داشت : همچنین حدود پنج میلیون اصله نهال نیز در سال جاری برای تولید چوب و ایجاد فضای سبز به صورت رایگان به مردم تحویل شد و در صورت نیاز تسهیلاتی نیز به مردم برای اجرای طرح زراعت چوب ارائه خواهد شد.

بازدار اجرای طرح کشت گیاهان دارویی را با هدف امنیت و سلامت غذایی از دیگر برنامه های سازمان جنگل ها در سال جاری اعلام کرد و گفت : امسال برای کشت گیاهان دارویی در ۵۰ هزار هکتار از اراضی ملی نیز برنامه ریزی شده است.
وی افزود : برای جهش در تولید گیاهان دارویی در سطح کشور و به واقعیت پیوستن این برنامه ، سهم هر استانی برای کشت گیاهان دارویی مشخص شده و استان ها مطابق با برنامه ریزی اقدام خواهند کرد.
اخذ سند برای ۳۰ میلیون هکتار اراضی ملی
معاون برنامه ریزی سازمان جنگل ها همچنین از صدور سند برای اراضی ملی به عنوان دیگر برنامه این سازمان در سال جاری یاد کرد و گفت : طرح اخذ سند مالکیت برای ۳۰ میلیون هکتار از اراضی ملی در دستور کار قرار گرفته است .
وی هدف از اخذ سند برای اراضی ملی را جلوگیری از تعرض به این عرصه ها و تغییر کاربری اعلام کرد و توضیح داد : در سال جاری سازمان جنگل ها ۹ برنامه اجرایی و راهبردی را برای حفاظت از اراضی ملی و جنگل ها و جهش تولید برنامه ریزی کرد که حفاظت از اراضی ملی و جنگل ها در اولویت این برنامه ها قرار دارد.
بازدار گفت : سازمان جنگل ها با هر گونه تهدید و تعرض به اراضی ملی و جنگل ها بشدت برخورد می کند و در این مسیر نیز دستگاه های نظارتی کمک کار این سازمان هستند.

در پایان این مراسم اسحاق عطایی به عنوان مدیرکل جدید منابع طبیعی ، مراتع و آبخیزداری مازندران منطقه ساری معرفی و از خدمات ۳۰ ماهه سیدمحسن موسوی تاکامی در این سمت قدردانی شد.

عطایی پیش سابقه مدیرکلی منابع طبیعی مازندران منطقه نوشهر را در کارنامه دارد.

حوزه منابع طبعی مازندران منطقه ساری حدود ۷۰ درصد از اراضی ملی و جنگل های استان را زیر پوشش مدیریتی خود دارد.

استان مازندران ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار هکتار مساحت دارد که حدود ۲ میلیون هکتار از این مساحت را منابع طبیعی شامل جنگل ها و مراتع تشکیل می دهد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار