شهردار قم از انتخاب حجاب برتر با ارائه تسهیلات خرید چادر و پیش‌بینی مشوق‌های مالی برای تسهیل ازدواج کارکنان را از جمله اقدامات شهرداری قم در ترویج امر به معروف و نهی از منکر دانست.
کد خبر: ۸۸۴۵۷۱
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۱:۵۶ 06 August 2020

به گزارش تابناک قم، سید مرتضی سقائیان‌نژاد در جلسه ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان قم که به ریاست آیت‌الله سعیدی امام جمعه قم برگزار شد؛ به تلاش‌های شهرداری قم برای ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر با روش‌های مختلف در شهر اشاره کرد.

شهردار قم بخشی از این تلاش‌ها را به ماموریت‌ها شهرداری در قالب خدمت‌رسانی به شهروندان مرتبط دانست و اظهار کرد: توسعه اماکن عمومی و شهری مختص بانوان و ایجاد امکان فعالیت‌های فرهنگی، ورزشی و تفریحی در بوستان‌های شهری با توزیع در تمامی مناطق شهر از جمله سیاست‌های شهرداری برای کاهش اختلاط غیر لازم در فضای شهری و پیشگیری از وقوع منکر است.

وی افزود: همچنین شهرداری قم تلاش کرده فضای مناسب و ایمن برای حضور بانوان در ناوگان حمل و نقل عمومی را از طریق نظارت مستمر در عدم اختلاط در اتوبوس و گسترش تاکسی‌های بانوان ایجاد کند.

وی با اشاره به مشارکت فعالانه مناطق و سازمان‌های شهرداری در گسترش فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر در سطح شهر، اظهار کرد: طراحی محتوای بصری و گرافیکی خلاقانه در راستای تقویت امر به معروف و پرهیز از منکر از جمله این اقدامات است.

شهردار قم اقداماتی مانند تغییر فضاهای شهری متناسب با ایام مختلف سال براساس مناسبت‌های مذهبی و مشارکت در پشتیبانی فعالیت‌های مرتبط از جمله راهپیمایی روز ملی عفاف و حجاب را از دیگر اقدامات شهرداری در این زمینه دانست.

سقائیان‌نژاد به اقدامات پژوهشی و ترویجی به منظور گسترش فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر در میان پرسنل شهرداری اشاره کرد و گفت: برگزاری دوره عفاف و حجاب در سبک زندگی ایرانی و اسلامی مبتنی بر کتاب مقام معظم رهبری و برگزاری دوره‌های عقیدتی در بستر فضای مجازی در ایام ماه مبارک رمضان و ایام دهه کرامت با این هدف صورت گرفته است.

وی با اشاره به تلاش برای نگاه همه جانبه به مقوله امر به معروف و نهی از منکر در شهرداری، ادامه داد: تشکیل مستمر و منظم کمیته انضباطی شهرداری و پیگیری اقدامات تنبیهی برای مقابله با برخی منکرات مانند رشوه از جمله کارهایی است که در این زمینه صورت گرفته است.

شهردار قم حمایت از انتخاب حجاب برتر با ارائه تسهیلات خرید چادر و پیش‌بینی مشوق‌های مالی برای تسهیل ازدواج کارکنان را از دیگر اقدامات شهرداری قم در ترویج امر به معروف و نهی از منکر دانست.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار