کد خبر: ۸۸۴۸۰۲
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۴ 06 August 2020

 

تابناک/فرمانده مرزبانی ناجا با تاکید بر نقش استراتژیک استان کردستان بر اقتصاد کشور گفت: پایانه مرزی باشماق یکی از پایانه های فعال و تاثیرگذار در اقتصاد کشور است که بحمدالله به خوبی مدیریت و کنترل شده است.

به گزارش ایسنا،  سردار احمدعلی گودرزی در دیدار با اعضای شورای تأمین استان کردستان، با تبریک دهه ولایت به تشریح وضعیت مرزهای استان پرداخت و گفت: بحمدالله به لطف وجود مرزبانان غیور و سایر نیروهای مسلح، مرزهای کردستان از امنیت مطلوبی برخوردار است که جای مباهات و خوشنودی دارد.

فرمانده مرزبانی ناجا با اشاره به حمایت مرزبانی از کولبران، افزود: مرزنشینان، مرزبانان واقعی کشور هستند و به همین منظور همواره مورد حمایت و پشتیبانی مرزبانی نیروی انتطامی هستند، برخی با تظاهر به نقش کولبری اقدامات خرابکارانه در مرزها می کنند که مرزبانان قاطعانه در مقابل آنها ایستادگی خواهند کرد.

وی به نقش استراتژیک استان کردستان بر اقتصاد کشور اشاره و تصریح کرد: پایانه مرزی باشماق یکی از پایانه های فعال و تاثیرگذار در اقتصاد کشور است که بحمدالله به خوبی مدیریت و کنترل شده است.

این مقام ارشد مرزبانی ناجا با اشاره به ضرورت استفاده از ظرفیت رسانه برای آگاه سازی مرزنشینان و کولبران، تاکید کرد: استفاده از این ظرفیت و نیز اقدامات فرهنگی و اجتماعی، از بروز آسیب ها و جرایم مرزی جلوگیری می کند و نیاز است به این امر توجه ویژه ای شود.

سردار گودرزی با قدردانی از استاندار کردستان مبنی برحمایت مستمر از مرزبانی، خاطرنشان کرد: مردم این استان پشتیبان نظام و آرمان مقدس انقلاب اسلامی هستند و با همدلی بین آنها و نیروهای مسلح، امنیت و احساس امنیت در استان رو به افزایش است.

وی با بیان اینکه ایران ۸۷۵۵ کیلومتر مرز آبی و خشکی دارد، بیان داشت: اکثر نوار مرزی کشور با کشورهای همسایه، به صورت یک طرفه و توسط مرزبانان جمهوری اسلامی ایران اداره و کنترل می شود که وظیفه مرزبانان را در حراست از مرزها دشوار می کند.

فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی تاکید کرد: در بحث صادرات و واردات، مرزبانی با استانداری همکاری خواهد کرد تا به اقتصاد کشور و استان کمک شایانی شود.

وی بر پدیده شوم قاچاق اشاره کرد و افزود: همه باید بر تحقق شعار سال “جهش تولید” که توسط مقام معظم رهبری”مدظله العالی” نامگذاری شده است، تلاش کنیم و در راستای عملی شدن شعار سال گام برداریم.

سردار گودرزی در خاتمه با اشاره به بازدارندگی جرایم، تاکید کرد: جرایم مرزی در کشور در پایین ترین سطح ممکن قرار دارد که این نشان از اهتمام ویژه مسئولان و مرزبانان در نوار مرزی کشور دارد.

نقش تاثیرگذار مرزبانان در تأمین امنیت

“بهمن مرادنیا” استاندار کردستان نیز در این دیدار با اشاره به تلاش های شبانه روزی مرزبانان برای تأمین امنیت مرزهای استان، گفت: علیرغم تهدیدات پیرامونی در مرزها، به لطف خداوند و حضور مرزبانان و نیروهای مسلح استان، امنیت پایدار در مرزها برقرار است که قدردان تلاش رزمندگان مرزبانی هستیم.

وی با اشاره به همراهی و همدلی مرزبانی با دستگاه دولتی و نیروهای مسلح در استان، افزود: با تدابیر فرمانده مرزبانی ناجا موضوعات امنیتی مرز به نحو احسن مدیریت شد که جای قدردانی دارد.

مرادنیا بر روان سازی صادرات و واردات در مرزها، تاکید کرد و گفت: همدلی و خدمتگزاری به مردم موجب رونق تولید و اشتغال در کشور می شود که باید به این ظرفیت توجه ویژه ای داشت.

رئیس شورای تأمین استان کردستان ادامه داد: در حوزه مرز اقدامات اقتصادی را شروع کردیم که آماده سرمایه گذاری است البته این امر متکی به امنیتی است که توسط نیروهای مسلح تأمین شده است.

وی با اشاره به سوء استفاده برخی کولبران در مرزهای استان کردستان، گفت: مرزبانان در تأمین امنیت و مبارزه با قاچاق نقش مؤثری دارند و با روحیه و نشاط در مرزها خدمت می کنند.

مرادنیا در خاتمه بر مرتفع کردن مشکلات خانه سازمانی مرزبانان با محوریت استانداری تاکید کرد.

بر اساس گزارش سایت پلیس، در این دیدار اعضای شورای تأمین استان کردستان از تلاش های مرزبانان در حراست و حفاظت از حدود و ثغور کشور و همچنین همدلی و همراهی مرزبانی با دستگاه های دولتی و سایر نیروهای مسلح استان قدردانی کردند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار