مدیر عامل هلال احمر استان ایلام گفت :از آغاز سال جاری تاکنون بیش از ۵ هزار و ۷۰۰ نفر به داروخانه هلال احمر مراجعه کرده و از خدمات دارویی هلال احمر بهره مند شده اند.
کد خبر: ۸۸۴۸۴۶
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۰ 06 August 2020

به گزارش تابناک ایلام؛علی اکبری  در گفت گو با خبرنگار ما با اشاره به اجرای طرح سفره های مهربانی در استان، گفت: هدف از اجرای این طرح کمک به ایتام و نیازمندان در ماه مبارک رمضان بوده که بر این اساس ۲۳۶ سفره مهربانی در مناطق محروم استان با مشارکت خیرین و داوطلبان هلال احمر برپا شد و  بیش از ۷ هزار نفر از این سفره ها بهره مند شدند. 

    وی همچنین به  اجرای ۳ پروژه داوطلبی در بخش زرین آباد (دهلران)، روستای ویله و باباگیر (ایوان) و مناطق کم برخوردار شهرستان ایلام کرد و یادآور شد: در این پروژه ها ۴۳۷ بسته حمایتی، معیشتی و بهداشتی در بین نیازمندان به ارزش ۲۷۰ میلیون ریال توزیع شده است.   

  علی اکبری در ادامه به اجرای دوره های آموزش های همگانی آمادگی در برابر مخاطرات و امداد و کمک های اولیه در خانه های هلال استان ایلام اشاره کرد و افزود:  این دوره ها در راستای ایجاد تاب آوری مردم در مناطق شهری و روستایی در برابر آسیب های محیطی و حوادث و سوانح  برگزار شده که منجر به جذب و تربیت داوطلبان و تیم های قدرتمند آموزش دیده خواهد شد.    

  مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان ایلام  تصریح کرد: کسب این آموزش ها موجب می شود  که در زمان حوادث و سوانح تا رسیدن نیروهای امدادی به خود  سایر اعضای خانواده، دوستان و همسایگان کمک برسانند.   

  وی با بیان اینکه تاکنون تعداد ۲۷ خانه هلال با همکاری بخشداران و دهیاران در مناطق مختلف استان افتتاح شده است، گفت:  ارائه آموزش ها در خانه های هلال موجب آمادگی بیشتر و توانمندسازی جوامع محلی برای مقابله با آسیب ها و کاهش آسیب های ناشی از حوادث غیرمترقبه می شود و این دوره های آموزشی با رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی در خانه های هلال سراسر استان برگزار می شوند.    

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان ایلام  در ادامه با اشاره به اقدامات پیشگیرانه جمعیت هلال احمر استان در راستای مقابله با ویروس کرونا، گفت: فعالیت های این جمعیت در راستای مقابله با شیوع ویروس کرونا از تاریخ ۱۳ اسفند ماه ۱۳۹۸  آغاز شده و تا کنون نیز ادامه دارد. 

    علی اکبری  بیان کرد: در این مدت ۲۱ پست فعال تب سنجی در ۲۱ محور ورودی و خروجی به استان و شهرستانها با استفاده از ۲۱ دستگاه تب سنج به مدت یک ماه فعالیت داشته که ۱۴۸ هزار و ۲۹۱ نفر در قالب ۴۰ هزار و ۵۴۵ دستگاه خودرو غربالگری  و 32 نفر  از افراد دارای علامت (تب) به مرکز درمانی معرفی شده است.     وی گفت: فعالیت های مبارزه با کرونا در سطح تمام شهرستانهای استان در قالب ۹ شعبه انجام شده و  ۱ هزار و ۶۹۳ نفر روز  شامل پرسنل، نجاتگران، داوطلبان و جوانان در این طرح شرکت کرده و  ۱۷۰ دستگاه خودرو روز در این طرح مورد استفاده قرار گرفته است.  

   مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان ایلام بیان کرد: در ایام شیوع کرونا عملیات  گندزدایی و ضدعفونی اماکن و معابر عمومی با ۱۳ هزار و ۲۱۰ لیتر محلول ضدعفونی انجام شده و همچنین ۲۱ هزار و ۴۲۴ لیتر مواد ضدعفونی کننده  و همچنین ۲۷ هزار و ۴۷۲ عدد  ماسک  و  ۱۷ هزار و ۸۱۰ جفت دستکش در بین خانوار های بی بضاعت توزیع شده است. 

علی اکبری با اشاره به  توزیع ۲ هزار و ۴۶۵ بسته در قالب بسته های حفاظت فردی شامل (ماسک ، دستکش و ژل ) در بین بیماران خاص، گفت: در این مدت بیش از ۲۶ میلیون ریال هزینه فعالیت های آموزشی و اطلاع رسانی به مردم  شامل ( تهیه بروشور و کلیپ، بنر و پیام های آموزشی و هشدار دهنده  و نشر و باز نشر در فضای مجازی و نصب و توزیع در اماکن و معابر عمومی در راستای مقابله با بیماری کرونا شده است./م

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار