کد خبر: ۸۸۵۷۴۲
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۸ 10 August 2020

 

به گزارش خبرنگار مهر، علی آقا زاده صبح یکشنبه در دیدار با مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان با اشاره به اینکه کتاب و کتابخوانی جایگاه خاصی در ایجاد امنیت اجتماعی در جوامع دارند، اظهار کرد: یکی از ابزارهای قدرتمند در کنترل و رفع ناهنجاری‌های اجتماعی کتاب است.

وی به مشکلات و نارسایی‌های موجود در حوزه کتاب و کتابخوانی اشاره کرد و گفت: حل این مشکلات دغدغه همه دلسوزان حوزه کتاب و کتابخوانی است.

نماینده رشت در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه کتابداران در خط مقدم ارتباط فرهنگی با جامعه هستند، افزود: باید حمایت‌های لازم از حوزه کتاب زمینه توسعه فرهنگی را ایجاد کنیم.

وی با اشاره به اینکه مشکلات حوزه فرهنگی و اجتماعی در مناطق کمتر توسعه یافته گیلان بیش از سایر مناطق است، تصریح کرد: با کمی بررسی متوجه می‌شویم وجود این مشکلات ریشه در عدم توجه به حوزه کتاب و مطالعه دارد.

آقازاده در ادامه با تأکید بر ضرورت تعامل دستگاه در زمینه ارتقای جایگاه کتاب و کتابخوانی، گفت: نمایندگان مجلس نیز در حوزه قانونگذاری اقدامات لازم را انجام خواهند داد.

وی با بیان اینکه باید موانع موجود در حوزه اعتباری این نهاد برطرف شود، ادامه داد: وضعیت معیشت کتابداران و کارکنان این نهاد نگران کننده بوده و باید اقدامات لازم در زمینه رفع این مشکلات انجام شود.

نماینده رشت در مجلس با اشاره به اینکه باید در راستای محرومیت زدایی فرهنگی گام برداریم و یکی از رسالت‌های نهاد کتابخانه های در این زمینه است، گفت: برای رسیدن به هدف مجلس در کنار نهاد کتابخانه ها است.

وی در ادامه به طولانی شدن زمان اجرای پروژه کتابخانه مرکزی شهر رشت اشاره و تأکید کرد: این کتابخانه نگین فرهنگی استان گیلان محسوب می‌شود و باید اقدامات لازم برای تکمیل و بهره برداری از آن برداشته شود.

مشکلات مالی و اعتباری برای اجرای پروژه‌ها از مهم‌ترین موانع در مسیر اعتلای کتاب

مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان نیز در این دیدار گزارشی در باره وضعیت کتابخانه های استان داد و اظهار کرد: اقدامات و برنامه‌های فرهنگی بسیاری خوبی در سطح کتابخانه های استان گیلان برگزار می‌شود.

پریسا کرمی با بیان اینکه در راستای رشد آگاهی‌های اجتماعی و کاهش آسیب‌ها و ناهنجاری‌ها گام برداریم، افزود: قطعاً حمایت مسئولان از نهاد کتابخانه های سبب می‌شود تا فعالیت‌ها گسترش یابد.

وی در ادامه با اشاره به مشکلات موجود در مسیر اعتلای کتاب و کتابخوانی در استان گیلان، گفت: عدم پرداخت نیم درصد از سوی شهرداری و همچنین مشکلات مالی و اعتباری از مهم‌ترین مشکلات در این مسیر است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار