رئیس اداره محیط‌زیست شاهرود:
رئیس اداره محیط‌زیست شاهرود بابیان اینکه ۱۲ قبضه سلاح قاچاق در حوزه محیط‌زیست این شهرستان کشف‌شده است، گفت: در این راستا ۳۳ نفر دستگیر و تحویل مقامات قضائی شدند.
کد خبر: ۸۸۶۲۸۰
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۱ 11 August 2020

۱۲ قبضه سلاح قاچاق در حوزه محیط‌زیست شاهرود کشف شد

به گزارش تابناک سمنان: علی‌اکبر قربانلو صبح سه‌شنبه در مراسم تقدیر از محیط‌بانان نمونه شاهرود به میزبانی اداره محیط‌زیست این شهرستان ضمن بیان اینکه از ابتدای فروردین امسال تاکنون ۱۲ قبضه سلاح قاچاق در حوزه محیط‌زیست شاهرود کشف شد، ابراز داشت: به‌جرئت می‌توان گفت طی سال جاری هیچ اداره‌ای در سطح کشور این تعداد سلاح قاچاق کشف نکرده است.

وی ضمن بیان اینکه عملکرد محیط‌بانان شاهرودی شایان تقدیر است، افزود: یکی از وظایف ذاتی محیط‌بانان حفاظت و حراست از حیات‌وحش منطقه است که خوشبختانه در این حوزه محیط‌بانان خوش درخشیدند و اثبات کردند از هیچ تلاش فروگذار نمی‌کنند.

رئیس اداره محیط‌زیست شاهرود بابیان اینکه طی بازه مذکور با تلاش محیط‌بانان ۳۳ نفر نیز دستگیر و تحویل مقامات قضائی شدند، ابراز داشت: این متخلفان در حین شروع به شکار و یا شکار مورد شناسایی قرار گرفتند که باید گفت محیط‌زیست به‌طور جد با این متخلفان برخورد می‌کند.

قربانلو بابیان اینکه محیط‌بانان نه در عرصه شکار و صید بلکه در اطفای حریق مناطق چهارگانه حیات‌وحش نیز حضور فعال دارند، تصریح کرد: در آخرین مورد ۱۲ مردادماه امسال سه مورد آتش‌سوزی در جنگل ابر، مراتع چشمه مریم و مراتع آسیاب حیدر و جنگل اولنگ مراتع خانگهدار هم‌مرز پناهگاه حیات‌وحش خوش ییلاق به وقوع پیوست که حضور به‌موقع محیط‌بانان مانع از سرایت آتش به سایر نقاط شد.

وی افزود: از شهروندان نیز تقاضا می‌شود در راستای حفظ و نگهداری محیط‌زیست کوشا باشند و به‌محض مشاهده موارد مشکوک حتماً بلافاصله یگان حفاظت را در جریان امر قرار دهند تا موضوع موردبررسی قرار گیرد و از درگیری رودررو با متخلفان به‌طور جد خودداری کنند.

به گزارش تابناک سمنان در این مراسم که با رعایت پروتکل‌های بهداشتی انجام شد سه محیط‌بان علیرضا دزیانیان، مجید عجمی و حسین عجم مورد تقدیر قرار گرفتند.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com

منبع: مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار