مدیر موسسه بین‌المللی المرتضی گفت: مؤسسه المرتضی با شرکت در برنامه ملی «جایزه تعالی» که به همت پارک علم و فناوری و با همکاری دانشگاه علم و فرهنگ و همچنین مشارکت جهاد دانشگاهی بر اساس استانداردهای خاصی برگزار شد از بین تعداد زیادی شرکت کننده جایزه ملی «تعالی صنعت گردشگری» را از آن خود کرد.
کد خبر: ۸۸۶۵۱۱
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۳:۰۲ 12 August 2020

جایزه تعالی صنعت گردشگری به مؤسسه المرتضی رسید

به گزارش تابناک قم، حجت الله داوودی در نشست خبری که با حضور اهالی رسانه سه شنبه شب در سالن جلسات موسسه بین‌المللی المرتضی علیه السلام برگزار شد اظهار کرد: برای آشناسازی غیر مسلمانان با معارف اسلام و مکتب تشیع نیاز به رسانه‌های قوی وجود دارد تا به واسطه آن سمپاشی‌ها و باورهای نادرست و منفی که بر ضد مکتب حق اسلام و مسلمانان توسط رسانه‌های معاند صورت می‌گیرد را خنثی ساخت.

وی یکی از راه‌های اصلاح ذهنیت مردم جهان نسبت به معارف اسلامی را استفاده از بستر گردشگری دانست و گفت: یکی از عرصه‌های مهم فعالیت جامعه المرتضی عرصه گردشگری است و سالیانه بازدیدکنندگان زیادی از کشورهای مختلف به ایران می‌آیند، جامعة المرتضی به سؤالات دینی و مذهبی توریست‌ها پاسخ می‌دهد و آنان را با مردم مسلمان کشور، آداب، فرهنگ، پایه‌های اعتقادی و اجتماعی و ... اسلام مقداری آشنایی می‌کند و همین موجب اصلاح ذهنیت منفی آنان نسبت به اسلام و تشیع می‌شود.

مدیر موسسه بین‌المللی المرتضی تصریح کرد: با شیوع بیماری کرونا فعالیت گردشگری این مؤسسه به حالت تعویق درآمده است و تا پایان این بیماری تعلیق ورود گردشگران ادامه دارد.

داوودی اذعان کرد: در پایان یکی از تورهای گردشگری بانویی که از یک کشور اروپایی در ایران حضور یافته بود و در ابتدا به دلیل فعالیت‌های سوء رسانه‌های خارجی ذهنیت خوبی نسبت به ایران و شیعیان نداشت اذعان کرد که ذهنیتش نسبت به شیعیان تغییر یافته و دیگر از این پس به حرف رسانه‌های اروپایی و آمریکایی اعتماد ندارد.

جایزه تعالی صنعت گردشگری به مؤسسه المرتضی رسید

وی با بیان اینکه مؤسسه المرتضی کاملاً مردم نهاد است و تا کنون ریالی از دولت دریافت نکرده است افزود: این مؤسسه با کمک خیران و در راستای منویات مقام معظم رهبری با هدف ترویج و تبلیغ فرهنگ اهل‌بیت(ع) برای دنیای خارج از کشور فعالیت می‌کند و اولویت آن غیرمسلمانان است.

مدیر موسسه بین‌المللی المرتضی بیان کرد: همانطور که بخش‌های خصوصی به اقتصاد کمک می‌کنند در فرهنگ هم موسسات مستقل و مردمی که به جایی وابسته نباشند به بخش فرهنگی کشور کمک می‌کنند.

داوودی اضافه کرد: تفاوت مؤسسه بین‌المللی المرتضی با جامعة المصطفی در این است که جامعة المصطفی طلاب غیر ایرانی را آموزش می‌دهد ولی جامعه المرتضی طلاب ایرانی را آموزش می‌دهد و برای تبلیغ معارف اهل بیت علیهم السلام در بین مردم غیر ایرانی و غیر مسلمان از آنان کمک می‌گیرد.

وی عنوان کرد: جامعه‌المرتضی همچنین مبلغان مسلط به زبان‌های مختلف دنیا از جمله روسی، اسپانیایی، چینی، ایتالیایی، فرانسوی و ... مستقر در سایت‌های گردشگری کشور از جمله در شیراز دارد که در همین راستا فعالیت دارند.

مدیر موسسه بین‌المللی المرتضی تشریح کرد: هر ساله در کشور برنامه‌ای برگزار می‌شود با عنوان «جایزه تعالی» که این برنامه ملی برای تعالی ادارات و سازمان‌ها با نگاهی سازمانی-مدیریتی است.

داوودی ادامه داد: برنامه «جایزه تعالی» به همت پارک علم و فناوری، با همکاری دانشگاه علم و فرهنگ و همچنین مشارکت جهاد دانشگاهی برگزار می‌شود و از استانداردهای خاصی دارد.

وی بیان کرد: سازمان‌های متقاضی شرکت در این برنامه در فرم‌های مخصوصی کلیه عملکرد خود را در قالب خاصی گزارش می‌دهند، پس از ارزیابی این گزارش‌ها با حضور در مجموعه کلیه گزارش‌ها راستی‌آزمایی می‌شود و سپس طبق معیارهای بین‌المللی امتیازدهی می‌شود.

مدیر موسسه بین‌المللی المرتضی عنوان کرد: مؤسسه المرتضی هم در برنامه «جایزه تعالی» ثبت‌نام کرد و مدارک لازم را به دبیرخانه آن ارسال کرد و پس از راستی‌آزمایی و طی دیگر مراحل، جایزه ملی «تعالی صنعت گردشگری» به این موسسه اختصاص یافت.

داوودی تشریح کرد: واحدهای اقامتی، نهادهای دولتی، برخی شرکت‌های خاص و فعال در بحث فرهنگی، گردشگری و صنعت، دفاتر خدماتی، شرکت‌های حمل و نقل گردشگری، حتی رستوران‌ها، واحدهای تفریحی و سرگرمی و به طور کلی هر مجموعه‌ای که بتواند در بخش گردشگری نقش آفرینی کند می‌تواند برای دریافت جایزه تعالی صنعت گردشگری شرکت کند.

وی اذعان کرد: مؤسسه بین‌المللی مرتضی حائز رتبه برتر در بین شرکت‌کنندگان شد و هم‌طراز جامعه‌‍المرتضی شرکت ملی حمل و نقل ریلی رجا «جایزه اشتغال و تعالی سه الماس» را کسب کرد.

مدیر موسسه بین‌المللی المرتضی ادامه داد: باغ‌موزه دفاع مقدس، مجموعه تاریخی فرهنگی سعدآباد، هلدینگ گردشگری مارکوپولو، مجموعه تخت فولاد اصفهان، دفتر امور بین‌الملل آستان مقدس حضرت معصومه(س) و همچنین دفتر امور بین‌الملل آستان علی‌ابن حمزه (ع) در شیراز رتبه‌های بعدی این برنامه را از آن خود کردند.

داوودی بیان کرد: جایزه تعالی در سه سطح برگزار می شود که سطح نخست آن گواهی تعهد به تعالی است و خود آن دارای سه گام است و بعد از آن سه الماس است و بعد از آن تندیس تعالی است که تا کنون کسی موفق به دریافت تندیس تعالی نشده است.

وی اضافه کرد: جامعةالمرتضی در تلاش است مؤثرتر در زمینه گردشگری وارد شود.

مدیر موسسه بین‌المللی المرتضی افزود: عمده سؤوالاتی که توریست‌های خارجی نسبت به اسلام دارند درباره «حجاب» است و بعد از آن درباره «حقوق اجتماعی زنان و اقلیت‌ها» که اغلب این سؤوالات ناشی از سمپاشی‌های رسانه‌ای است که معاندان بر ضد معارف اسلامی انجام داده‌اند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار