کد خبر: ۸۸۶۶۱۸
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۶ 12 August 2020

 

وزیر جهاد کشاورزی گفت: با همت بانک مرکزی، وزارت صمت در حال تدارک برای واردات کنجاله و دانه سویا هستیم که امیدواریم با این تدابیر قیمت مرغ کاهش یابد.
 
                                                   وعده وزیر جهاد برای کاهش قیمت مرغ

به گزارش تابناک به نقل از تسنیم، کاظم خاوازی وزیر جهاد کشاورزی پس از حضور در نشست کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: گزارشی از نیازهای بخش کشاورزی در حوزه صنایع و معادن، مشکلات شهرستان ها از جمله الگوی کشت، بیش بود برخی محصولات و... در کمیسیون ارائه شد.

وی با بیان اینکه اجرای فاز نخست برنامه الگوی کشت، پاییز آغاز می شود، افزود: کودهای شیمیایی فسفاته و پتاس به اندازه کافی موجود است و از هفته آینده به کشاورزان عرضه می شود.

عضو کابینه دولت دوازدهم با بیان اینکه قراردادهایی با تولیدکنندگان داخلی برای تولید کودهای فسفاته و پتاس منعقد شده است، ادامه داد: برنامه هایی برای جایگزینی نهاده های دامی داریم و مقرر شده است کارگروه مشترکی از کمیسیون صنایع و معادن و جهاد کشاورزی تشکیل شود تا مشکلات این حوزه بررسی و تصمیمات لازم اخذ شود.

وزیر جهاد کشاورزی درباره قیمت مرغ، گفت: جو به میزان کافی در کشور موجود است و با همت بانک مرکزی، وزارت صمت در حال تدارک برای واردات کنجاله و دانه سویا است که امیدواریم با این تدابیر قیمت مرغ کاهش یابد.

خاوازی درباره تدابیر وزارت جهاد کشاورزی برای جلوگیری از امحای محصولات کشاورزی به دلیل ارزان قیمت بودن، تصریح کرد: تاکنون الگوی کشت ابلاغ نشده، اما امروز این موضوع به همراه بسته حمایتی به سازمان های جهاد کشاورزی و استانداران ابلاغ می شود.

وزیر جهاد کشاورزی، شیوع ویروس کرونا و در نتیجه بسته شدن مرزها و کاهش صادرات را یکی از دلایل مشکلات مذکور دانست و ادامه داد: در برنامه های خرید حمایتی بخشی از این مشکلات مدنظر قرار گرفته و تلاش می شود با قیمت هایی که دولت تعیین کرده بتوان محصولات کشاورزی را از کشاورزان خرید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار