نامزد دموکرات‌های آمریکا برای انتخابات ریاست جمهوری نوامبر، سناتور کامالا هریس را به عنوان "معاون رئیس جمهوری" برگزید تا او اولین زن سیاهپوست در رقابت‌های ریاست جمهوری و رقیبی آماده برای حمله به دونالد ترامپ جمهوری‌خواه باشد.
کد خبر: ۸۸۶۶۸۳
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۳ 12 August 2020

نامزد دموکرات‌های آمریکا برای انتخابات ریاست جمهوری نوامبر، سناتور کامالا هریس را به عنوان "معاون رئیس جمهوری" برگزید تا او اولین زن سیاهپوست در رقابت‌های ریاست جمهوری و رقیبی آماده برای حمله به دونالد ترامپ جمهوری‌خواه باشد.

به گزارش تابناک خوزستان؛ خبرآنلاین به نقل از خبرگزاری رویترز نوشت: با توجه به ناآرامی اجتماعی بر سر نابرابری نژادی که ماه‌هاست این کشور را به لرزه انداخته است، جو بایدن تحت فشار بسیاری قرار گرفت تا یک زن سیاهپوست را به عنوان معاون خود انتخاب کند. هریس همچنین اولین آمریکایی-آسیایی است که وارد گود ریاست جمهوری آمریکا شده است.

 

بایدن، سناتور هریس ۵۵ ساله از کالیفرنیا را یک سیاستمدار باتجربه می‌داند. این معاون سابق باراک اوباما، هریس را در پیامی توییتری "مبارز نترس و از بهترین نیروهای این کشور" توصیف کرد. سناتور هریس هم در پیامی توییتری گفت بایدن می‌تواند "مردم آمریکا را متحد کند چون او عمرش را صرف مبارزه برای ما کرده است."

بایدن و هریس در کنار یکدیگر در مراسم امروز (چهارشنبه) در ویلمینگتون دلاور حاضر خواهند شد.

کامالا هریس که سال ۲۰۱۶ برای سناتوری انتخاب شد، دومین زن سیاهپوست سناتور آمریکایی در تاریخ این کشور شد و به آن برای بسیج آفریقایی آمریکایی‌ها، بزرگترین گروه وفادار به حزب دموکرات، اتکا خواهد کرد. چهار سال پیش، اولین کاهش در مشارکت رای‌دهندگان سیاهپوست در ۲۰ سال به عنوان یکی از عوامل شکست شگفت‌آور هیلاری کلینتون دموکرات مقابل ترامپ دانسته شد.

بایدن که کمپین کمک مالی او با رای‌دهندگان سیاهپوست در رقابت اولیه ماه فوریه در کارولینای جنوبی نجات پیدا کرد، به حمایت قدرتمند آنها علیه ترامپ نیازمند است. آنها در ایالت‌های چرخشی نظیر میشیگان، پنسیلوانیا و ویسکانسین حیاتی خواهد بود. ترامپ در انتخابات ۲۰۱۶ آرای این ایالت‌ها را به سختی به دست آورد. همچنین در ایالت‌های جنوبی مایل به سمت جمهوری‌خواهان نظیر جورجیا و فلوریدا که نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد امسال رقابتی خواهند شد، کار با حساسیت بیشتری پیش می‌رود.

به دنبال انتخاب کامالا هریس، جمهوری‌خواهان به سرعت تلاش کردند تا او را یک "نژادپرست" به تصویر بکشند که اولویت‌های چپ افراطی نظیر اصلاحات گسترده در پلیس و ممنوعیت استخراج نفت از طریق تزریق گاز را دنبال می‌کند. دونالد ترامپ در جریان کنفرانس خبری سه‌شنبه در کاخ سفید، هریس را "بدجنس‌ترین، وحشتناک‌ترین و نامحترم‌ترین و لیبرال‌ترین" سناتور توصیف کرد

ترامپ: من مدت طولانی او را تماشا کرده‌ام!

رئیس جمهوری آمریکا کاملا هریس را یک دروغ‌گو دانست که در مرحله مقدماتی انتخابات ریاست‌جمهوری هم خیلی ضعیف ظاهر شد.

دونالد ترامپ عصر سه‌شنبه در نشست خبری روزانه مربوط به شیوع کرونا در آمریکا، در پاسخ به سوالی درباره انتخابات کاملا هریس سناتور رنگین‌پوست کالیفرنیا به عنوان شریک انتخاباتی جو بایدن نامزد احتمالی حزب دموکرات، این مطلب را مطرح کرد.

وی ادامه داد: او چیزهایی را گفت که حقیقت نداشت. او کسی است که داستان‌های بسیار زیادی را گفته است که حقیقت نداشتند. او کسی است که به شدت به دنبال افزایش مالیات است. او به دنبال کاهش بودجه نظامی در سطحی است که کسی نمی‌تواند باور کند.

رئیس جمهوری آمریکا اضافه کرد: او مخالف شرکت‌های گازی و تولیدات پتروشیمی است. او موافق پزشکان اجتماعی است که در آن صورت پزشکان خود را از دست خواهید داد. او می‌خواهد طرح بیمه سلامت را از ۱۸۰ میلیون آمریکایی برطرف سازد.

ترامپ با بیان اینکه خواهیم دید هریس چه کار خواهد کرد، اظهار کرد: در مرحله مقدماتی که انتظار داشتیم عملکرد بهتری داشته باشد، او خیلی ضعیف بود. او با حدود ۲ درصد آرا و صرف هزینه‌های زیاد، صحنه را ترک کرد.

وی مدعی شد: کمی از انتخاب او شگفت زده شدم. من مدت طولانی او را تماشا کرده‌ام و از این انتخاب کمی شگفت‌زده شدم. او به طور خارق العاده‌ای نسبت به قاضی کاونا رفتاری زننده داشت. به قدری رفتار زننده‌ای داشت که به زودی‌ فراموش نخواهد شد.

رئیس جمهوری آمریکا بار دیگر از انتخاب سناتور هریس به عنوان شریک انتخاباتی بایدن ابراز تعجب کرد و گفت او در مرحله مقدماتی عملکردی ضعیف داشت و افراد دیگر بهتر از او بودند.

اعتراف به حمایت مسیحیان اونجلیک از پنس

ترامپ در پاسخ به این سوال که آیا کاملا هریس در انتخابات نوامبر کمک بایدن خواهد بود یا به او آسیب می‌رساند، گفت: من مایک پنس را بسیار بهتر می‌پسندم. او همچون یک صخره سفت است. او یک معاون اول فوق‌العاده است.

وی با بیان اینکه پنس مورد احترام همه گروه‌های مذهبی است تنها به گروه مذهبی متعصب مسیحیان اونجلیک که حامی سرسخت رژیم صهیونیستی هستند و در آمریکا از سوی جامعه مسیحیان مورد اقبال قرار ندارند، اشاره کرد.

رئیس جمهوری آمریکا افزود: من پنس را نسبت به هریس برتر می‌دانم. کاری که هریس با قاضی کاونا کرد، وحشتناک بود. فکر می‌کنم آن نشست برای هریس و برای کشور ما بد بود.

اشاره ترامپ به مخالفت سرسختانه کاملا هریس با انتصاب برت کاونا به عنوان قاضی دادگاه عالی آمریکا است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار