رئیس آموزش‌وپرورش گرمسار:
رئیس آموزش‌وپرورش گرمسار بابیان اینکه ۱۱ پروژه فضای آموزشی این شهرستان در دست احداث است، گفت: یک مدرسه شش کلاسه در ایوانکی برای سال تحصیلی جدید افتتاح می‌شود.
کد خبر: ۸۸۹۳۱۱
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۸ 19 August 2020

گرمسار ۱۱ پروژه فضای آموزشی در دست اقدام دارد

به گزارش تابناک سمنان: امیر نجفی پیش از ظهر چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات در محل آموزش و پرورش گرمسار با اشاره به اینکه توسعه فضای آموزشی یکی از مهم‌ترین رویکردهای آموزش‌وپرورش برای ارتقای سطح کیفی خدمات آموزشی به دانش‌آموزان است، اظهار داشت: ۱۱ پروژه فضای آموزشی در این شهرستان در دست‌ساخت است.

وی با اشاره به اینکه یک پروژه شش کلاسه در شهر جدید ایوانکی برای سال تحصیلی جدید به بهره‌برداری می‌رسد، افزود: یک پروژه ساخت مدرسه ۹ کلاسه در منطقه کرند گرمسار با ظرفیت خیران مدرسه‌ساز آماده کلنگ زنی است.

۱۵ هزار دانش‌آموز در گرمسار تحصیل می‌کنند

رئیس آموزش‌وپرورش گرمسار بابیان اینکه در حال حاضر ۱۰۳ مدرسه با ۷۷۰ کلاس درس در گرمسار وجود دارد، تصریح کرد: ۷۶۰ دبیر و آموزگار به ۱۵ هزار و ۸۴۳ دانش‌آموز در گرمسار آموزش می‌دهند.

نجفی با تأکید بر اینکه تمام مدارس در مقاطع مختلف تحصیلی از ۱۵ شهریورماه بازگشایی می‌شوند، خاطرنشان کرد: با توجه به وضعیت رنگی شهرستان در شیوع کرونا و اعلام ستاد مقابله با کرونا برنامه آموزشی در مدارس به‌صورت حضوری در وضعیت سفید، غیرحضوری در وضعیت قرمز، ترکیبی حضوری و غیرحضوری در وضعیت زرد و نارنجی خواهد بود.

وی بابیان اینکه ایجاد زیرساخت‌های ارتباطی لازم برای آموزش غیرحضوری دانش‌آموزان دغدغه اصلی این نهاد است، اعلام کرد: یک هزار و ۶۰۰ دانش‌آموز در گرمسار شناسایی شدند که از امکانات لازم برای بهره‌گیری از ظرفیت آموزش مجازی برخوردار نیستند.

۳۸۰ دانش‌آموز پایه اول ثبت‌نام نکردند

مدیر آموزش‌وپرورش گرمسار تأکید کرد: این دانش‌آموزان به‌واسطه سکونت در مناطق محروم و یا نیاز مالی از امکاناتی مانند تلفن همراه هوشمند و زیرساخت‌های اینترنتی برخوردار نیستند که برای رفع این مشکل نیازمند حمایت و مشارکت خیران آموزشی هستیم.

نجفی بابیان اینکه بسته‌های آموزشی به‌صورت جزوه و لوح‌های فشرده برای دانش‌آموزان مناطق محروم تهیه و توزیع می‌شود، ابراز کرد: ۳۸۰ دانش‌آموز پایه اول در گرمسار تاکنون برای ثبت‌نام در مدرسه اقدام نکردند که این مسئله به یک چالش جدی تبدیل‌شده است.

وی با تأکید بر اینکه طبق قانون حمایت از کودکان هیچ والدینی حق ندارند فرزند خود را از تحصیل محروم کنند، یادآور شد: برخی والدین به دلیل شیوع کرونا مانع از ثبت‌نام فرزندان خود در مدرسه می‌شوند.

کمبود نیروی فرهنگی و معلم در گرمسار

رئیس آموزش‌وپرورش گرمسار با اشاره به اینکه تمهیدات لازم برای رعایت بهداشت و اصول بهداشتی در مدارس اندیشیده شده است، بیان کرد: والدینی که تاکنون برای ثبت‌نام فرزندان خود اقدام نکردند هرچه سریع‌تر اقدام کنند.

نجفی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: کمبود نیروی فرهنگی و معلم از چالش‌های دیگر آموزش‌وپرورش است که برای رفع این کمبود ناگزیر به استفاده از ظرفیت نیروهای بازنشسته و حق‌التدریسی هستیم.

وی با اشاره به اینکه گرمسار در آمار قبولی دانش‌آموزان در امتحانات نهایی رتبه نخست را در سطح استان کسب کرد، گفت: امروز کنکور سراسری در رشته علوم تجربی در محل دانشگاه پیام نور گرمسار برگزار شد و درمجموع یک هزار ۲۰۰ نفر از گرمسار در کنکور سراسر ثبت‌نام کردند.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com

منبع: مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار