دکترعلیرضا منادی رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ۳ و نیم میلیون نفر از دانش آموزان کشور فاقد امکانات لازم برای حضور در کلاس‌های مجازی هستند، اظهار داشت: در جلسه‌ای که با وزیر آموزش و پرورش داشتیم، قرار شد برای این تعداد، از محل بودجه ۱۰۰ هزار میلیارد تومانی که رییس جمهور در زمان آغازین کرونا در نظر گرفتند، امکانات لازم تهیه شود.
کد خبر: ۸۸۹۴۳۳
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۳ 19 August 2020

به گزارش تابناک تبریز، دکترعلیرضا منادی رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ۳ و نیم میلیون نفر از دانش آموزان کشور فاقد امکانات لازم برای حضور در کلاس‌های مجازی هستند، اظهار داشت: در جلسه‌ای که با وزیر آموزش و پرورش داشتیم، قرار شد برای این تعداد، از محل بودجه ۱۰۰ هزار میلیارد تومانی که رییس جمهور در زمان آغازین کرونا در نظر گرفتند، امکانات لازم تهیه شود.

دکترمنادی در خصوص تمهیدات کمیسیون و وزارت بهداشت برای آغاز سال تحصیلی جدید، گفت: در دعوتی که از وزیر آموزش و پرورش به کمیسیون آموزش داشتیم، در این خصوص بحث شد که اعلام کردند در این رابطه بخشی از اختیارات را به شورای مدارس دادیم که متشکل از مدیر مدرسه، نماینده اولیاء و نماینده معلمان هستند و فضا را باید به گونه‌ای تشکیل دهند که بتوان کلاس‌های ۱۰ نفری برگزار کرد.

او با اشاره به مشکلات مربوط به اینترنت در زمان برگزاری کلاس‌های مجازی گفت: همچنین بحث اینترنت را مطرح کردیم که به شدت پیگیر هستیم تا اینترنت در ایام آموزش مجازی برای معلمان و دانش آموزان و همچنین اساتید دانشگاه‌ها و دانشجویان رایگان باشد.

دکترمنادی در رابطه با مشکلات مربوط به دانش آموزان محروم که فاقد موبایل و تبلت هستند، اظهار کرد: با پیگیری‌هایی که انجام دادیم مشخص شد ۳ و نیم میلیون نفر از دانش آموزان ابزارهای آموزشی مثل موبایل و تبلت ندارد که مقرر شد از محل اعتبار ۱۰۰ هزار میلیارد تومانی که رییس جمهور در زمان آغازین کرونا در نظر گرفتند، این امکانات تهیه شود. همچنین وزارت ارتباطات باید سیمکارت‌هایی را برای دانش آموزان تهیه کند که مدیریت شده باشد یعنی هر درگاهی به روی دانش آموزان باز نشود تا تمرکز افکارشان بهم نریزد.

نماینده مردم آذرشهر، اسکو، و تبریز در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بنابراین قرار شد ۳ نامه به رییس جمهور بنویسیم و در آن بودجه تهیه موبایل و تبلت برای ۳ و نیم میلیون نفر که امکانات ندارند، اینترنت رایگان و سیمکارت‌های ایمن را درخواست کنیم.

منادی در پایان خاطرنشان کرد: ما انتظار داریم که همه به امکانات لازم دسترسی داشته باشند درحالی که بعضی از مناطق حتی تلفن ثابت هم ندارند که در این خصوص هم بحث شد و پیش بینی کردیم در این مناطق، افرادی را معین کنند که در روزهای خاص به این مناطق مراجعه کرده و به رفع اشکال دانش آموزان بپردازند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :