معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رییس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور گفت: تنها راه کاهش بیکاری و افزایش اشتغال روی آوری به مهارت‌آموزی، توانمندی فردی و تقویت ارزش‌هایی است که با خلق کار مهارت را ترویج کند.
کد خبر: ۸۹۲۳۰۱
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۱ 26 August 2020

علی اوسط هاشمی روز چهارشنبه در دیدار با امام جمعه سنندج اظهار داشت: بعد از انقلاب تاکید بر کسب دانش بوده و در این مسیر کسب مدرک هم رقابتی شد و هرکس خود را موظف به رسیدن به مدارج دانشگاهی می‌دانست تا در جامعه موقعیتی به دست آورد.
وی با اشاره به اینکه میل به کار یدی و کارگاهی و تولیدی را تقویت نکردیم، افزود: یکی از کاستی‌ها عدم ترویج مهارت آموزی بوده و نیاز امروز برای برون رفت از بیکاری که همه هم بر دولت متمرکز شده است همین مهارت آموزی است.
هاشمی با بیان اینکه محصول این نگاه و عدم توجه به مهارت آموزی، موجب شده امروز با بیشترین بیکار فارغ‌التحصیل دانشگاهی مواجه شویم، گفت: در سفرهای استانی مستمر تلاش کرده‌ایم ارتباط با گروه‌های مرجع و کسانی که بر جامعه تاثیر دارند را به منظور تقویت نگاه جامعه به کار و بهره جستن از پتانسیل فردی و استعداد برای کسب فرصت‌های تاثیرگذار بهره‌ بگیریم.
وی با اشاره به اینکه بیش از ۶٠٠ مرکز و بیش از ۵۴۰۰ کارگاه در کشور داریم که در خدمت جامعه جویای کار است، اضافه کرد: باید برنامه‌ریزی کنیم در ۱۰ سال آینده به چه مشاغل و مهارت‌هایی نیاز داریم و از حداقل منابع حداکثر فرصت را ببریم.
رییس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور یادآور شد: با تعامل با بزرگان کشور در تلاش هستیم ارزش مدرک مهارت را با مدارک دیگر همسان‌سازی کنیم و در این مسیر نیاز است مورد حمایت جدی مسوولان استانی قرار گرفته شود.
هاشمی تاکید کرد: باید به هر فرد بدون مهارت تسهیلات داده نشود به کسی که بتواند با پشتوانه مهارت اشتغالزایی کند این تسهیلات تعلق گیرد.
دشمن می‌خواهد ما مصرف کننده باشیم
امام جمعه شهر سنندج و نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری هم گفت: دشمن می‌خواهد ما مصرف‌کننده باشیم و به کار تولید نپزدازیم، بنابراین باید به سمت تقویت مهارت و افزایش تولید در کشور برویم که گام‌های خوبی در این مسیر برداشته شده است.
وی با بیان اینکه اهمیت شغل و کار در دین امده است و خداوند خود بزگترین معلم و آموزش دهنده است، افزود: آینده نگری نصف زندگی بشریت است و باید برای سال‌های آینده آماده باشیم و پروژه‌های زیرساختی را ایجاد کنیم.
امام جمعه سنندج با بیان اینکه خدمت مسوولان در سایه عمران و آبادانی و تولید است، اضافه کرد: کردستان از نظر منابع خدادی، استعدادها می‌طلبد بیشتر مورد خدمت قرار گیرد.
ماموستا رستمی ضمن تبریک هفته دولت، یادآور شد: با تلاش مسوولان استانی امروز کردستان رو به ترقی و تعالی است و با وجود همه مشکلات و تحریم‌ها کشور به سوی تولید و تقویت اقتصاد می‌رود.
وی تاکید کرد: کردستان دل خوشی از بیگانه ندارد و از آنها بارها متضرر شد به همین دلیل باوجود تحریم‌ها و مشکلات، وفاداری مردم استان به نظام کم نشده ضمن اینکه سفرهای مکرر مسوولان به این خطه نشانه محبت آنها به این منطقه است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار