در موقوفه امان الله خان ثانی طبق وصیت نامه هر سال در ماه رمضان و ماه محرم افطاری و غذای نذری برای مردم شهر سنندج تهیه و توزیع می‌گردد.
کد خبر: ۸۹۲۵۵۱
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۳:۱۰ 26 August 2020
 
به گزارش خبرنگار تابناک در کردستان، حاج علی صابری نماینده تولویت موقوفات امان الله خان ثانی در خصوص طبخ غذای نذری در ایا محرم بیان کرد: این موقوفات از موقوفات حاج امان الله خان ثانی می‌باشد که تولویت آن توسط حاج محمد صدیقی می‌باشد، بنا بر وصیت وقف کننده باید هرساله برای عزاداران امام حسین علیه سلام تدارک نذریات انجام شود.
صابری عنوان کرد: خوشبختانه از زمانی که این وصیت نامه تقدیم موقوفات شده است، هر ساله این وصیت نامه انجام شده است و عزادارن حسینی در ماه محرم از این نذر و وصیت برخوردار شده اند.
نماینده تولویت موقوفات امان الله خان ثانی خاطر نشان کرد: برادران اهل تسنن به عنوان بزرگترین حامی برای این نذر هر سال طبق عادات این نذر را ادا می‌کنندو چه در ماه رمضان و چه در ماه محرم طبق وصیت نامه عمل می‌کنند، همچنین در ماه محرم امسال با رعایت پروتکل‌های بهداشتی این نذری طبخ گردید و در بین عزاداران حسینی توزیع شد.
علی صابری در ادامه افزود: هر سال در ۳ الی ۴ شب پشت سرهم در هرشب نزدیک به هزار پرس غذا برای برادران اهل تشیع طبخ وتوزیع می‌گردد که در مجموع این چهار شب ۴۰۰۰ دست غذا طبخ می‌شود.
 
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار