نماینده ولی فقیه در استان کردستان :
نماینده، ولی فقیه در استان کردستان گفت: ارزش قیام امام حسین ارزش اصلاحی است چرا که امام حسین برای جلوگیری از انحراف اسلام قیام کرد.
کد خبر: ۸۹۲۸۰۶
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۹ 27 August 2020
 
به گزارش خبرنگار تابناک در کردستان ،آیت‌الله سیدمحمد حسینی‌شاهرودی پیش از ظهر امروز در همایش تجلیل از آمران به معروف و ناهیان منکر استان کردستان که در سالن اجتماعات مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور برگزار شد، اظهار کرد: مومن نمی‌تواند نسبت به امر به معروف و نهی از منکر بی‌تفاوت باشد لذا سزاوار نیست برای کسی که ویژگی ایمانی دارد، اما به این فریضتین الهی بی‌توجه است.
نماینده، ولی فقیه در استان کردستان گفت: شخص امام حسین (ع) در وصیتشان فلسفه قیام خود را امر به معروف و نهی از منکر عنوان می‌فرمایند.
وی افزود: راه نجات جامعه امر به معروف و نهی از منکر است و در دین اسلام به احیا و انجام این فریضتین الهی تاکید شده است.
آیت‌الله حسینی‌شاهرودی خاطرنشان کرد: انقلاب عاشورایی امام حسین (ع) تنها مختص به زمان ایشان نبوده و برای همیشه، تاریخ را تغییر داد.
محبت و مودت نسبت به اهل بیت مهم‌ترین ویژگی مومن است
وی اظهار کرد: انسان نمی‌شود مومن باشد، ولی اهل بیت را دوست نداشته باشد، مومن واقعی اهل بیت را دوست دارد و نسبت به آن‌ها ابراز مودت و عشق می‌کند.
نماینده، ولی فقیه در استان کردستان گفت: یکی از مهم‌ترین شاخص‌ها در انسان مومن، این است که امر به معروف و نهی از منکر را مد نظر قرار دهد.
وی تصریح کرد: بی‌تفاوتی جامعه اسلامی و بی‌توجهی به امر به معروف و نهی از منکر موجب شد امام حسین (ع) قیام کند که متاسفانه نمونه‌های بی‌تفاوتی در جوامع اسلامی هم بسیار زیاد است.
آیت‌الله حسینی‌شاهرودی خاطرنشان کرد: امام حسین (ع) در زمانی قیام کرد که بدعت‌ها زیاد شده بود و ارزش‌های اسلامی کاملا تضعیف و فراموش شده بودند.
وی تصریح کرد: جامعه‌ای که از امر به معروف و نهی از منکر کناره‌گیری کرد می‌میرد.
آیت‌الله حسینی‌شاهرودی اذعان کرد: امام حسین (ع) با قیام عاشورایی خود دین اسلام را که به صورت جدی در حال تحریف بود را نجات داد و موجب احیای ارزش‌های دینی در جامعه اسلامی شد.
وی الگوگیری از این امام همام را ضروری دانست و گفت: امر به معروف و نهی از منکر کردن تنها راه تعالی جوامع اسلامی است و همه افراد جامعه در هر جایگاهی نسبت به انجام و احیای این فریضتین الهی وظیفه‌مند هستند.
به گفته نماینده، ولی فقیه در استان کردستان، ارزش قیام امام حسین ارزش اصلاحی است چرا که امام حسین برای جلوگیری از انحراف اسلام قیام کرد.
وی تصریح کرد: شهادت امام حسین در دل مومنین چنان حرارتی ایجاد کرده است که تا قام قیامت و تا وقتی که اسلام بر جهان حاکم شود سرد نخواهد شد.
آیت‌الله حسینی‌شاهرودی در پایان اضافه کرد: قیام امام حسین حرکتی را آغاز کرده است که به طور مداوم ظالمین را کنار می‌زند و لذا همه ما وظیفه داریم در اجرای امر به معروف و نهی از منکر و تبعیت از قیام عاشورا تلاش کنیم.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار