معاون آموزش متوسطه:
علیرضا کمریی جزئیات نحوه برگزاری کلاس‌های درسی دانش آموزان در سال جدید تحصیلی را تشریح کرد.
کد خبر: ۸۹۴۰۹۲
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۰ 31 August 2020

به گزارش تابناک سمنان: علیرضا کمریی معاون آموزش متوسطه در گفت‌وگوی ۱۸:۳۰ شبکه خبر درباره روند بازگشایی مدارس اظهار کرد: در منطقه سفید دانش آموزان مشابه سنوات گذشته در کلاس درس حضور می‌یابند البته از فضای مجازی هم به عنوان رسانه مکمل استفاده می‌شود. 

او ادامه داد: در مناطق زرد روش‌های ترکیبی آموزش ارائه می‌شود و در شرایط قرمز آموزش غیرحضوری است، اما به طور کلی در هر سه حالت برنامه کلاسی کاملا پایدار خواهد بود.

کمریی با اشاره به اینکه در شرایط زرد فاصله گذاری دانش آموزان در کلاس‌های پرتراکم انجام می‌شود، گفت: در ۳۵ درصد مدارس‌ که تعداد دانش آموزان کمتر از ۵۰ نفر است نیاری به زوج و فرد کردن دانش آموزان نیست.

معاون آموزش متوسطه درباره زمان حضور دانش آموزان متوسطه اول در مدارس گفت: دو روز به صورت حضوری و دو روز شیفت مخالف آن‌ها در مدارس حضور می‌یابند و ۲ روز بعدی آموزش مجازی است؛ در متوسطه دوم که ۳۵ ساعت آموزش داریم، ۲ روز آموزش حضوری، ۲ روز هم شیفت مخالف دانش آموزان حضور خواهند داشت و دو روز بعد هم دانش آموزان به روش غیرحضوری آموزش دریافت می‌کنند و همه کتاب‌های درسی تدریس خواهد شد. 

کمریی بیان کرد: در شرایط قرمز زمان کلاس‌ها ۲۵ دقیقه در پایه اول ابتدایی، ۳۰ دقیقه سایر پایه‌های ابتدایی و ۳۵ دقیقه برای سایر دوره‌های تحصیلی است.

افزایش جذابیت‌های بصری در شبکه شاد 

او با تاکید بر اینکه در حوزه فنی روی ظرفیت‌های شبکه شاد کار شد، گفت: فضای قبلی شاد صرفا یک پیام رسان بود که بات آزمون ساز هم روی آن تعبیه شد، اما در سال آتی شاد را با تقویت زیرساخت‌های نرم افزاری و سخت افزاری خواهیم داشت، همچنین نارسایی احراز هویت دانش آموزان رفع شد، بانک سوالات، حضور و غیاب دانش آموزان، پخش زنده در حین تدریس، ایجاد صفحه شخصی برای معلمان و دانش آموزان و گزارش کیفیت کاربران به آن اضافه شد، علاوه بر آن جذابیت‌های بصری گلنار‌ها که دانش آموزان را پای شبکه نگه دارد افزایش یافته است همچنین امکان برگزاری مسابقات دانش آموزی برای این شبکه در نظر گرفته شده است که همه این امکانات تا آخر هفته رونمایی خواهد شد.

کمریی با اشاره به اینکه در شبکه شاد جدید معلمان راحت می‌توانند توانایی‌های خود را نشان دهند، تاکید کرد: همه دانش آموزان عضو شاد هستند و امکان گزارش‌گیری آن‌ها از طریق سامانه سناد وجود دارد.

او درباره مشکلات پشتیبانی اینترنتی از شبکه شاد گفت: بخش قابل توجهی از مشکلات با همراهی وزارت ارتباطات حل شده است، اما در مواردی که مشکلاتی باقی مانده روش‌های جایگزین برای آموزش در نظر گرفته شده است.

هیچ دانش آموز ثبت نام شده از پوشش تحصیلی مغفول نخواهند ماند

کمریی با اشاره به اینکه چند روش کلی را برای آموزش‌های جایگزین در نظر گرفتیم، ادامه داد: آموزش‌ها از طریق تلویزیون به عنوان بستری مهم با فراگیری بالا در نظر گرفته شده است که پیش‌بینی می‌شود بیش از ۳۰ کنداکتور مستقل برای ما وجود داشته باشد، اگر تعدادی از دانش آموزان به تلویزیون دسترسی نداشته باشند درسنامه‌هایی برای این گروه از دانش آموزان در نظر گرفتیم؛ در واقع هیچ دانش آموز ثبت نام شده از پوشش تحصیلی مغفول نخواهد ماند.

معاون آموزش متوسطه با اشاره به اینکه همه آنچه را که در فضای مجازی و شبکه شاد ارائه می‌شود تحت نظارت داریم، بیان کرد: همه دانش آموزان مدارس دولتی و غیردولتی باید در این شبکه فعالیت‌های تعلیم و تربیتی را ادامه دهند.

 

کمریی با تاکید بر اینکه در هر شرایط بهداشت و ایمنی مدارس اصل مهم است، اظهار کرد: دستورالعمل‌های بهداشتی در این زمینه مورد توجه قرار گرفته  و چک لیست‌هایی برای این منظور از سوی دفتر سلامت آموزش و پرورش ارائه شده است که با سخت‌گیرانه‌ترین شرایط آن‌ها را اجرا خواهیم کرد.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: yjc

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار