روز گذشته مدارس قم در هاله ای از بیم و امیدو و رفتن و نرفتن شروع شد، مثل همه کشور.سال تحصیلی در قم شروع شد. زودتر از سالهای قبل. مبهم تر از سالهای قبل. تکلیف دانش آموزان برای خرید وسایل مدرسه هم مشخص نبود. تکلیف اینترنت و سیم کارت و کار با گوشی و مدرسه رفتن و مدرسه نرفتن.
کد خبر: ۸۹۶۱۳۳
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۷ 06 September 2020

به گزارش تابناک قم، این سوی قصه اما تکلیف برای معلمان هم هنوز مشخص نیست. به نظر می رسید که فاصله چهار ماهه فرصت خوبی برای ایجاد یک سامانه مستقل برای همگن کردن امور باشد ولی گویا این گونه نبوده است.

مهدی احمدی دبیر آموزش و پرورش در گفتگو با ایسنا عنوان کرد: با توجه به آغاز سال تحصیلی جدید و ابلاغ آموزش و پرورش حضور معلمین اجباری بوده ولی حضور دانش‌آموزان اختیاری است؛ آنها در مدرسه به دو گروه تشکیل شده‌اند که یک گروه روزهای زوج و گروه دیگر روزهای فرد در مدرسه حضور پیدا می‌کنند تا از تراکم جمعیت در مدرسه کم شود، همچنین دانش آموزان باید با ماسک در کلاس‌های ۳۵ دقیقه‌ای حاضر شوند.

وی افزود: آغاز سال تحصیلی امسال با سالهای دیگر بخاطرشرایط پیش آمده بسیار متفاوت بود زیرا والدین بچه‌ها بخاطر ترس از این بیماری و مخالفت با آموزش حضوری اجازه حضور فرزندانشان را در مدرسه ندادند به همین دلیل غیبت بچه‌ها زیاد بود اما با این حال بازهم ۶۰درصد از دانش آموزان در مدرسه حضور داشتند.

این دبیر آموزش و پرورش ادامه داد: تجربه‌ی آموزش مجازی را ما پارسال داشتیم اما متاسفانه بدلیل نداشتن زیرساخت‌های مناسب برای آموزش مجازی، هم معلمین ب مشکل خوردند،هم دانش آموزان و هم خانواده‌ها؛ معلمان هم مانند خانواده‌ها از وضعیت پیش آمده ناراحتند و به شرایط اعتراض دارند که چرا حضور معلم در مدرسه اجباریست؟

احمدی توضیح داد: امسال شرایط مبهم است زیرا مقامات مربوط هنوز تصمیم قطعی نگرفتند برای شرایط و در واقع نه میدانیم چه کاری انجام می‌دهیم ونه میدانیم چه کاری باید انجام دهیم، همه چیز برایمان مبهم،مبهم،مبهم است.

وی اضافه کرد: مشکل دیگری وجود دارد که اگر آموزش هم حضوری باشد و هم مجازی دوباره باید همان مطالب را برای افراد غایب تکرار کنیم که برای معلمین سخت است و دبیرانی مانند بنده که هنوز سازماندهی امسالمان کامل نشده نمیتوانیم وارد حساب خودمان در برنامه‌ی شاد شویم چون در سیستم ثبت نشده و نمی‌دانیم باید با این وضعیت چه کنیم.

این دبیر وظیفه‌شناس در پایان سخنان خود بیان کرد: آموزش مجازی به مراتب سخت تر از آموزش حضوری است چون بچه‌ها وقت و بی‌وقت پیام می‌دهند و باید جواب همه‌ی دانش‌آموزان را داد؛  از این جهت به نفع معلم است ولی حضور اجباری برای معلم می‌تواند پیامدهای ناخوشایندی را به دنبال داشته باشد، امیدواریم که هر چه سریعتر تکلیف دانش‌آموزان و مربیان مشخص شده و از این سردرگمی در بیایند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار