حجت الله عبدالملکی معاون اشتغال کمیته امداد کشور:
معاون اشتغال کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: ۶۰ درصد اشتغالزایی این نهاد در مناطق محروم و روستا‌ها اتفاق می‌افتد که حدود یک و نیم میلیون نفر را شامل می‌شود.
کد خبر: ۸۹۶۲۳۷
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۲ 06 September 2020

به گزارش خبرنگار تابناک در کردستان ، حجت‌الله عبدالملکی روز یکشنبه در جلسه تبیین الگوی اشتغال و هم اندیشی با ذینفعان اشتغال کمیته امداد امام (ره) استان کردستان اظهار داشت: تقویت اقتصاد خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد می‌تواند در فقرزدایی تاثیر بسزایی داشته باشد و در همین رابطه سعی می‌شود با ایجاد زیرساخت‌های لازم زمینه اشتعال برای آن‌ها را فراهم کرد.
وی اضافه کرد: مردمی کردن، دانش بنیان شدن و استفاده از ظرفیت‌های بومی منطقه می‌تواند در بحث اشتعال و رفع بیکاری محرومان تاثیر بسیاری داشته باشد ضمن اینکه در ایجاد اشتعال توسط امداد باید این محور‌ها مورد توجه قرار گیرد.
معاون اشتغال کمیته امداد یادآور شد: کارافرینی مهمترین نکته در بحث اشتغالزایی کشور است که با وجود تمام ظرفیت‌ها، زمینه برای ایجاد یک واحد تولیدی کارآفرین جهت اجرای طرح‌های اشتغالزایی را نداریم.
وی افزود: کمیته امداد سالانه ۱۵۰ هزار میلیارد ریال برای کمک به محرومان و نیازمندان هزینه می‌کند که اگر بتوانیم مددجویان و محرومان را در حوزه‌های مختلف توانمند کرده و شغل برای آنان ایجاد کنیم می‌توانیم بسیاری از منابع را در حوزه اقتصادی سرمایه گذاری کنیم.
عبدالملکی تاکید کرد: در حال حاضر برای ایجاد یک شغل با راه‌اندازی واحد‌های بزرگ صنعتی حدود ۲۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است در حالیکه در کمیته امداد با اشتغال خُرد و خانگی به ازای ایجاد هر شغل به حدود ۳۰۰ میلیون ریال اعتبار نیاز داریم.
وی گفت: امروز ما به دلیل تحریم‌های ظالمانه دشمن نتوانسته‌ایم به خوبی از ظرفیت‌های تولیدی کشور استفاده کنیم البته بیشتر مشکلات ما بر اثر تحریم‌ها در داخل کشور است که بر خود تحمیل کرده‌ایم.
معاون اشتغال کمیته امداد اظهار داشت: اگر تولید ما بیشتر شود وابستگی به بازار‌های خارجی کم شده، اشتغالزایی ایجاد می‌شود، درآمد‌های دولت افزایش یافته واردات کالا کاهش می‌یابد و در نتیجه نیاز به ارز خارجی کمتر شده و توسعه کشور محقق می‌شود.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) کردستان نیز در این جلسه گفت: امسال برابر برنامه ابلاعی ۱۶۰ میلیارد تومان اعتبار در حوزه اشتغال‌زایی داریم که تاکنون ۱۱۲ میلیارد تومان آن ابلاغ شده و یک هزار طرح با ۴۰ میلیارد تومان از این محل اجرا شده است.
محمدرسول شیخی زاده با بیان اینکه هدف اصلی ما توانمندسازی مددجویان است ابراز امیدواری کرد با تحقق برنامه‌های پیش‌بینی شده در زمینه اشتعال مددجویان کمیته امداد و خوداشتعالی انان گام‌های موثرتری برداریم.

عکاس : عرفان کرمی 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار